فونیکسریمکسبهتام

انتقاد عضو کمیسیون اجتماعی از کم‌کاری دستگاه‌ها در کاهش آلودگی هوا؛

سهم ۶۰ درصدی خودروهای هیبریدی و برقی در کشورهای پیشرفته؛ ایران هنوز به دنبال اصلاح قانون معاینه فنی

عصر خودرو- خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دریافت معاینه فنی بر‌ای خودروهای صفر و هیبریدی غیر کارشناسی است و گاهاَ برای کسب درآمد و سود بیشتر انجام می‌شود.

سهم ۶۰ درصدی خودروهای هیبریدی و برقی در کشورهای پیشرفته؛ ایران هنوز به دنبال اصلاح قانون معاینه فنی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، رسول خضری در خصوص تاثیر کاهش سن معاینه فنی وسایل نقلیه بر کاهش آلودگی هوا گفت: نظارت بر معاینه فنی خوردو در کاهش آلودگی موثر است اما موضوع آلودگی هوا بسیار پیچیده بوده و در کاهش یا افزایش آن بیش از 15 وزارت خانه، سازمان و دستگاه دخیل هستند.

    نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: دریافت معاینه فنی بر‌ای خودروهای صفر غیر کارشناسی  است و  گاهاَ برای کسب درآمد و سود بیشتر انجام می‌شود. شدت نظارت و کنترل بجای تاکید بر خودروهای برقی، هیبریدی و صفر بهتر است بر ماشین های کارکرده و فرسوده متمرکز باشد.

    وی با اشاره به عوامل موثر بر آلودگی هوا گفت: نوع موتور و سوخت مصرفی خودروها در کاهش آلودگی هوا  بسیار مهم است و مهم تر از آن بحث تبدیل ماشینهای سوخت فسیلی به ماشین های هیبریدی، در کشورهای پیشرفته بیشتر از خودروهای هیبریدی استفاده می کنند و قطعا تا ده سال آینده بیش از 60  درصد وسایل نقلیه هیبریدی و برقی خواهند بود.

    این نماینده مجلس دهم ادامه داد: در کشور ما زمینه سازی های لازم برای استفاده انبوه از خودروهای هیبریدی انجام نشده است، ما در طرح های استفاده از موتورسیکلت های هیبریدی نیز ناموفق بوده ایم‏‏ چرا که در کشور اراده ای برای اجرای این نوع کارها را نداریم.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی تصریح کرد: باید ناوگان حمل و نقل عمومی را در کشور توسعه دهیم‏‏. وسایل نقلیه عمومی سالم، ایمن و به روز کمترین آلودگی را در کلان شهرها ایجاد می کنند.  بدون شک یکی از منابع آلودگی در تهران فرسوده و نامناسب بودن ناوگان حمل و نقل عمومی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط