فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان امداد و نجات:

هلال احمر هزار مسافر گرفتار در خودروهای تصادفی را نجات داد

عصر خودرو- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از انجام ۷۰۴ مورد عملیات «نجات فنی» در قالب طرح ملی تابستانه این سازمان خبر داد که طی آن هزار و ۱۲۱ سرنشین گرفتار در خودورهای تصادفی در جاده ها و مسیرهای مواصلاتی سراسر کشور نجات یافتند.

هلال احمر هزار مسافر گرفتار در خودروهای تصادفی را نجات داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، مرتضی سلیمی  اظهار داشت: این تعداد عملیات رهاسازی یا نجات فنی از روز پنجشنبه 24 خرداد تا روز چهارشنبه 10 مرداد جاری و در اجرای طرح ملی امداد و نجات تابستانه جمعیت هلال احمر در سراسر کشور انجام شده است.
    وی ادامه داد: در مدت یادشده هفت هزار و 107 مورد عملیات امدادرسانی برای ارائه خدمات متنوع امداد و نجات به مسافران تابستانی در هزار و 290 پایگاه ثابت و موقت انجام شده است.
    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: از مجموع این تعداد ماموریت امدادی، 52 درصد از ماموریت ها مربوط به حوادث ترافیکی، 6 درصد مربوط به حوادث دریایی و ساحلی، 4.2 درصد مربوط به حوادث کوهستان و مابقی مربوط به سایر حوادث بوده است.
    سلیمی اضافه کرد: همچنین در مدت یادشده به 18 هزار و 730 نفر از مسافران تابستانی امدادرسانی شد که از این شمار هفت هزار و 156 نفر از مصدومان حوادث ترافیکی، دریایی - ساحلی و کوهستان از سوی نیروهای امدادی هلال احمر نجات یافتند که به ترتیب (59.8 درصد از آنان مصدومان حوادث ترافیکی)، (23.8 درصد از آنان مصدومان حوادث دریایی – ساحلی) و (5.5 درصد از آنان مصدومان حوادث کوهستان) بوده اند.
    وی اظهار داشت: انتقال چهار هزار و 176 مصدوم حوادث یادشده برای دریافت خدمات تکمیلی درمانی به مراکز بیمارستانی از دیگر اقدامات انجام شده از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر در اجرا و برگزاری طرح ملی امداد و نجات تابستانه جمعیت هلال احمر بوده است.
    رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد: همچنین از روز پنجشنبه 24 خرداد تا روز چهارشنبه 10 مرداد جاری 9 هزار و 494 نفر از مسافران تابستانی آسیب دیده انواع حوادث در محل وقوع حادثه از خدمات سرپایی امداد و کمک های اولیه بهره مند شدند و به هزار و 174 نفر دیگر از مسافران تابستانی خدمات اسکان و تغذیه اضطراری ارایه شده است.
    طرح ملی امداد و نجات تابستانه از روز پنجشنبه 24 خرداد در سراسر کشور آغاز و تا پایان شهریور 97 ادامه خواهد داشت که در این طرح روزانه چهار هزار و 606 نفر امدادگر و نجاتگر به ارائه خدمات متنوع امداد و نجات به مسافران تابستانی می پردازند.
    طرح امداد و نجات تابستانه به مدت 100 روز و با استفاده از توان عملیاتی تمام پایگاه های فعال هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان های سراسر کشور آغاز شده است.
    این طرح با استفاده از 24 فروند بالگرد، هزار و 26 دستگاه آمبولانس، 438 دستگاه خودروی نجات، 50 دستگاه خودروی ویژه عملیاتی، هزار و 282 دستگاه خودروی عملیاتی، 11 دستگاه خودروی فرماندهی ارتباطات، 122 دستگاه موتورسیکلت آمبولانسی و 475 دستگاه موتورسیکلت امدادی برگزار می شود که تمام امکانات یادشده به منظور خدمات رسانی به مردم و مسافران تابستانی در آماده باش کامل قرار خواهند داشت.
    در این طرح ملی امدادرسانی هزار و 290 پایگاه ثابت و موقت امداد جاده ای برای خدمت رسانی به هموطنان فعال هستند که از این تعداد 557 پایگاه امدادی ثابت و مابقی به صورت پست های موقت فعال است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو