فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی بورس - خودرو؛

برآیند صفر خودرویی ها در این هفته

عصر خودرو- در هفته ای که گذشت بازهی گروه خودرو هیچگونه تغییری نکرد و شاخص در ارتفاع ۱۴ هزار و ۸۱۴ واحدی به استقبال هفته آتی رفت.

برآیند صفر خودرویی ها در این هفته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصرخودرو»، اولین روز کاری انتشار اخباری مبنی بر آزاد شدن عرضه ارز صادراتی در بازار دوم باعث تاثیر منفی در گروه خودرو و ساخت قطعات شد. در این روز خساپا با افت بیش از 4 درصدی به 783 ریالی رسید و خودرو نیز در حاشیه 4 درصد منفی 2,029 ریالی شد. مابقی نمادها نیز عمدتا منفی بودند. خاذین، خمحرکه، خمحور، خکار، خشرق، خلنت و خپویش صف فروش های گروه بودند.
    روز بعد بازدهی گروه خودرو 2 درصد بیشتر شد و شاخص گروه با رشد 301 واحدی مواجه شد خساپا و خودرو به عنوان مهمترین نمادهای گروه در حاشیه 3 درصد مثبت 82 و 209 تومانی شدند. این درحالی بود که خاذین، خلنت و خپویش با افت حوالی 5 درصد صف فروش‌های گروه را تشکیل داده بودند. هیمنطور ختوقا، خرینگ، خمحرکه، خمحور، ختراک، خشرق، خنصیر و خچرخش افت قیمتی متعادل را تجربه کردند.
    دوشنبه در خودرویی ها شاهد معاملات منفی در اکثر نمادها بودیم. تاثیر منفی نرخ ارز بر این گروه در کنار ابهام در فضای سیاسی و البته عملکرد ضعیف سه ماهه در اکثر نمادها، فشار فروش را بر گروه افزایش داده است. صف خرید خموتور و معاملات مثبت خدیزل و خفنر در قطعه سازها جالب توجه بودند.
    سه شنبه نیز مطابق انتظار در گروه خودرو و با توجه به خوش بینی به گشایش های سیاسی شاهد ورود نقدینگی و تشکیل صفوف خرید در اکثر نمادها بودیم. به این ترتیب خساپا با رشد مثبت کامل 82 تومانی شد خودرو نیز با رشد حوالی 5 درصد به قیمت 212 تومان رسید. در این بین معدود نمادهای خاهن، خفنر، خلنت، خنصیر و خپویش معاملات منفی را تجربه کردند.
    آخرین روز کاری هفته شاهد بازگشت گروه خودرو به مدار منفی بودیم اما شاخص گروه در مدار روز قبل باقی ماند. در میانه بازار افزایش عرضه ها در گروه شدت گرفت و اکثر نمادها در محدوده های منفی با فشار فروش همراه شدند. شرایط نامطلوب بنیادی، ابهامات موجود و تعطیلات پایان هفته از دلایل افزایش عرضه ها هستند. از طرفی نمادهای مهم خساپا و خودرو به ترتیب با افت 3.89 و 1.8 درصدی در قیمتهای 79 و 207 تومان معاملاتشان را خاتمه دادند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو