فونیکسریمکسبهتام

دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا:

حدود ۷۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد

عصر خودرو- دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با اشاره به اینکه عملیات نوسازی ناوگان تاکسیرانی با عدم همکاری خودروسازان در سال ٩٧ متوقف شد، گفت:حدود ۷۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد.

حدود ۷۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  ایرنا ، وحید حسینی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه آلودگی هوا افزود:از این تعداد، ١٧ هزار تاکسی فرسوده در تهران است که با توجه به اهمیت کاهش آلودگی هوا دولت برای اجرای نوسازی ناوگان تاکسیرانی باید کمک کند.
    دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا تاکید کرد:طبق قانون هوای پاک خودرویی که بیشتر از 10 دقیقه به صورت درجا روشن باشد باید جریمه شود و خوب است که پلیس آن را اجرا کند.
    وی تصریح کرد: البته در میان کامیونداران دیزلی رسمی در دنیا رایج است که خودروهای خود را خاموش نمی کنند زیرا بر این باورند که دیگر روشن نمی شود که این رسم در ایران نیز وجود دارد.
    حسینی با بیان اینکه برای این موضوع سه راهکار آموزش، اطلاع رسانی و فناوری ارائه شده است، اظهار داشت: براساس فناوری جدید این خودرو ها بعد از 10 دقیقه درجا کردن خودبخود خاموش می شوند.
    دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا افزود: برنامه ریزی برای خودروهای دیزلی یکی از سخت ترین کارها بود که در جلسات متعدد کارگروه آلودگی هوا با تمرکز بر روی دیزل های عمومی و عمدتا اتوبوس در کلانشهرها به نتایجی دست یافتیم که بر اساس آن قرار شد تمام این خودروها فیلتر نصب کنند.
    وی تاکید کرد: این مساله جزو مصوبه دولت است و باید حتما انجام شود در غیر اینصورت سازمان محیط زیست اجازه تردد به این خودروها را نخواهد داد.
    به گفته وی طبق مصوبه 1393 هیات وزیران باید تمام خودروهای دیزلی به فیلتر مجهز شوند.
    حسینی در ادامه با بیان اینکه بحث اسقاط تاکسی ها و موتورسیکلت ها را آغاز کردیم، گفت:این موضوع مصوبه خاصی نداشت و چندی پیش در سازمان محیط زیست مطرح شد؛ بر این اساس دیگر موتورسیکلت کاربراتوری تولید نمی شود و موتورسیکلت های انژکتوری جایگزین خواهند شد که امسال با یورو ٣ و سال آینده با یور ٤ تولید می شود.
    وی درباره معاینه فنی خودروها گفت: مطابق قانون هوای پاک سازمان حفاظت محیط زیست موظف است بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودروها نظارت کند بنابراین اگر مرکزی مشکل فنی دارد و یا آزمونی نادرست است باید بلافاصله اصلاح شود و سازمان بر تمام اینها نظارت دارد.
    حسینی با تاکید بر نقش معاینه فنی خودروها در کاهش آلودگی هوا گفت: 16 خط معاینه فنی به عنوان معاینه مخصوص برای خودروهای سنگین در تهران و البرز اختصاص دادیم که آنرا به شهرداری ها ابلاغ کردیم و قول دادند تا از مهر ماه سالجاری کار را آغاز کنند.
    وی افزود: در قانون هوای پاک زمان معاینه فنی خودروها 4 سال تعیین شده است اما اصرار ما بر دو سال است و تلاش می کنیم تا محقق شود.
    حسینی به چالش های اجرای مصوبات کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: عدم همکاری نهادها با دستگاه های مسوول، برخورد سلیقه ای در اجرای مصوبات و اعلام ایرادات فنی پس از گذشت زمان بسیار زیادی از تصویب مصوبه و اجرای ناقص و غیر کاربردی مصوبات برخی از این چالش ها است.
    وی درباره روزهای ناسالم سالجاری اظهارداشت: امسال تابه امروز 26 روز ناسالم داشتیم که 15 روز مربوط آلاینده ازن و بقیه به علت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون است که در مدت مشابه آن در سال گذشته 15 روز ناسالم بود که سه روز مربوط به ازن و بقیه ذرات معلق بوده است.
    به گفته وی ازن به علت گرم شدن زیاد هوا و تابش زیاد خورشید در سطح به آلاینده تبدیل می شود.
    حسینی گفت: بانک جهانی در سال 2018 گزارشی را منتشر کرد و گفت: اگر غلظت ذرات معلق در تهران از 32 میکروگرم به 10 میکروگرم برسد 1.8 میلیارد دلار در اقتصاد صرفه جویی می شود.
    وی درباره بسته مدیریت سفر اظهار داشت: یک گروه تخصصی برای بررسی این بسته تشکیل شده است و اکنون منتظر نتیجه تغییر کار ساعات ادارات هستیم تا ببنیم اثر بخشی آن چقدر بوده است تا بتوانیم این بسته را بهتر مورد مطالعه قرار دهیم که به نظر می رسد یک تا دو ماه آینده بتوانیم بسته را آماده و به هیات وزیران تقدیم کنیم.
    به گفته وی ساعت کار شناور و تعطیلات برخی از مفاد این بسته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو