فونیکسریمکسبهتام

تجریشی خبر داد

صرفه جویی در مصرف سوخت با خاموش کردن اتوبوس‌های متوقف در ایستگاه‌ها

عصر خودرو- معاون محیط زیست انسانی گفت:به ازای خاموش کردن هر اتوبوس متوقف در ایستگاه‌ها، سالانه ۲ میلیون تومان در مصرف سوخت کشور صرفه جویی می‌شود.

صرفه جویی در مصرف سوخت با خاموش کردن اتوبوس‌های متوقف در ایستگاه‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری اقدام‌های دبیرخانه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: تولید خودرو و استفاده از آن روز به روز در حال افزایش است، باید یک سیاستی داشته باشیم تا وضعیت موجود حفظ شود و بدتر نشود.

    وی افزود: باید تلاش کنیم در شرایط موجود شاخص‌هایمان را سالی 10 درصد افزایش دهیم، اما حفظ محیط زیست نیازمند همراهی و همکاری مردم و نهاد‌های حاکمیتی است.

    تجریشی گفت: در قانون آمده است که اگر اتوبوسی بیش از 10 دقیقه متوقف باشد، باید آن را خاموش کرد و اگر جز این باشد باید جریمه شود، اما اتوبوس‌ها نیمی از زمان خود را در ایستگاه متوقف و روشن هستند و اگر هر اتوبوس در ایستگاه خاموش باشد، به ازای هر اتوبوس، سالانه 2 میلیون تومان در مصرف سوخت کشور صرفه جویی می‌شود.

    معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: اگر به مصوبات موجود عمل کنیم، دیگر نیازی به صرف پول زیاد نداریم. اگر قانون موجود را اجرا کنیم، مشکل حل می‌شود، اما این نیازمند آن است که همه مسئولان، مردم و رسانه‌ها این موضوع را پیگیری کنند.

    وی در ادامه بیان کرد: در یک سوم کامیون‌ها بار وجود ندارد و این به معنای این است که یک سوم کامیون‌ها از رده خارج هستند و با خروج آن‌ها هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.

    تجریشی تصریح کرد:در صورتی که بخواهیم دیگر آلودگی هوا نداشته باشیم، شاید به برخی از افراد فشار وارد شود و برخی نیز متضرر شوند.

    وی افزود: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، سالانه 3 تا 6 هزار مرگ مستقیم بر اثر ذرات معلق داریم و باید آمار غیرمستقیم را نیز به آن اضافه کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو