فونیکسریمکسبهتام

تردد یک سوم کامیون‌های کشور اضافی است

عصر خودرو- معاون سازمان محیط زیست گفت: به ازای یک سوم کامیون‌هایی که در کشور تردد می‌کنند اصلاً بار وجود ندارد بنابراین اگر کامیون‌های زمان جنگ جهانی دوم از رده خارج شوند مشکلی پیش نمی‌آید.

تردد یک سوم کامیون‌های کشور اضافی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در نشستی خبری با موضوع اقدام‌ها دبیرخانه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران گفت: تولید خودرو و استفاده از آن روز به روز افزایش پیدا می‌کند. می‌توانیم یک سیاست حفظ وضع موجود داشته باشیم که وضعیتمان بدتر نشود، می‌توانیم هم تلاشمان را بکنیم که حتی در شرایط موجود سالی 10 درصد شاخص‌هایمان را بهتر کنیم. اما اولاً حفظ محیط زیست همراهی مردم را می‌طلبد و دوم اینکه نهادهای حاکمیتی هم باید همکاری کنند.

    مسعود تجریشی افزود: قانون می‌گوید اگر اتوبوس بیشتر از 10 دقیقه متوقف باشد باید خودرو را خاموش کند و جریمه هم برایش داریم اما اتوبوس‌ها نیمی از زمان خود را در ایستگاه متوقف هستند و روشن هم می‌مانند. در حالی که در صورتی که این اتفاق بیافتد به ازای هر خودرو 2 میلیون تومان در سال مصرف سوخت کشور کمتر می‌شود.

    وی تأکید کرد: بنابراین بسیاری از موارد اصلاً نیازی به پول ندارد. صرفاً نیاز به اجرا دارد. اگر قانون موجود را اجرا کنیم مشکل حل می‌شود اما این نیازمند آن است که همه ما، مردم و رسانه‌ها در کنار مسئولان آن را پیگیری کنیم.

    معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: الان کامیون‌هایی از زمان جنگ جهانی دوم در سطح شهر تردد می‌کنند چون در جاده‌ها ترددشان ممنوع است و به سطح شهر می‌آیند. این در حالی است که کامیون‌داران معترض هستند که بار وجود ندارد و اصلاً به ازای یک سوم کامیون‌ها بار وجود ندارد یعنی خروج یک سوم کامیون‌ها از رده، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

    تجریشی ادامه داد: هر اقدامی انجام بدهیم اگر بخواهیم آلودگی هوا را نداشته باشیم حتماً به برخی فشار خواهد آمد و حتماً برخی متضرر می‌شوند اما باید ضرر کلان را ببینیم. وزارت بهداشت کتابچه سال 1396 را منتشر کرده که بر اساس آن 3 تا 6 هزار مرگ مستقیم بر اثر ذرات معلق انجام شده و تازه باید آمار غیرمستقیم را هم به این اضافه کنیم.

    وی تأکید کرد: در قانون جدید آلودگی هوا آیین نامه شرایط اضطرار به هیئت دولت تحویل شده است. روز 27 اسفند بود که تمام 11 آیین نامه قانون هوای پاک به هیئت دولت تحویل داده شد. در هیئت وزیران دو نفر از اعضا اشاره کردند که در شرایط موجود نمی‌توانیم به تعهداتمان عمل کنیم. آخرین جلسه یک ماه پیش برگزار شد و دو دستگاهی که نمی‌توانستند به تعهداتشان عمل کنند با تغییر این تعهدات در حد یک تا سه ماه خود را موظف کردند و الان ظرف یک هفته تا یک ماه آینده این موضوع در هیئت دولت باید طرح شود و از هیئت دولت که بیرون بیاید قابل اجراست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو