فونیکسریمکسبهتام

خواب آلودگی عامل ۴۰ درصد تصادفات جاده ای است

عصر خودرو- رئیس پلیس راه کشور (راهور) گفت: ۴۰ درصد تصادفات در سطح جاده های کشور به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان رخ می دهد.

خواب آلودگی عامل ۴۰ درصد تصادفات جاده ای است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سرتیپ دوم ستاد محمد حسین حمیدی روز چهارشنبه با بیان اینکه سبقت و سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ از دیگر عوامل موثر در بروز حوادث جاده ای به شمار می روند، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات و آمار موجود از ابتدای سال جاری تاکنون آمار تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
    وی افزود: رانندگان خودروها به خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی سعی کنند با برنامه ریزی برای سفر از رانندگی و طی مسیرهای طولانی به صورت ممتد خودداری کنند تا دچار خستگی و خواب آلودگی نشده و سفری بی خطر داشته باشند.
    رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات جاده ای در قالب خروج از جاده و واژگونی خودرو رخ می دهد، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 20 میلیون انواع خودرو و 10 میلیون موتورسیکلت در سراسر کشور تردد می کنند.
    وی همچنین در خصوص وضعیت تردد موتورسیکلت ها در جاده های کشور گفت: تردد موتورسیکلت به غیر از آزاد راه ها در همه مسیرهای جاده ای آزاد است مگر اینکه به دلیل خاصی توسط پلیس از تردد آنها جلوگیری شود.
    رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه بر اساس اطلاعات موجود بیشترین آمار تصادفات جاده ای موتورسیکلت ها مربوط به استان های گیلان، مازندران و گلستان است، افزود: از مهمترین دلایل تصادفات در این مناطق، نزدیکی شهرها و جاده ها به یکدیگر، اماکن مسکونی، زمین های کشاورزی و حتی برخی دستگاه های اداری است که باعث استفاده زیاد از موتورسیکلت بوده و آمار تصادفات را بالا برده است.
    سرتیپ دوم ستاد حمیدی اظهار داشت: در این ارتباط آمار تصادفات موتورسیکلت ها در دیگر استان ها به تناسب شرایط جغرافیایی کمتر گزارش شده است.
    وی همچنین درخصوص طرح ویژه ترافیکی پلیس برای ایام تابستان گفت: در اجرای این طرح همه دست اندرکاران پلیس راه در تلاش هستند حجم عظیم تردد خودروها را مدیریت کنند تا سفری ایمن را برای مسافران رقم بزنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط