فونیکسریمکسبهتام

سرنوشت ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر ثبت نام کننده خودرو چه می شود؟

عصر خودرو- شرکت های واردکننده خودرو بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ خودرو به مردم تعهد داده اند و معلوم نیست که سرنوشت این افراد چه خواهد بود. شرکت های واردکننده خودرو پرداخت پول را منوط به تصمیم دولت برای شروع ثبت سفارش کردند و مردم نیز از اینکه دست شان به پول های که واریز کردند، نمی رسد روبروی شرکت های واردکننده خودرو تجمع می کنند.

سرنوشت ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر ثبت نام کننده خودرو چه می شود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایران آنلاین، در مدتی که ثبت سفارش خودرو باز شد و حتی در روزهای که مجددا دولت واردات خودرو را مسدود کرد شرکت های واردکننده خودرو دست از ثبت نام برنداشتند و با امید واهی به مردم نسبت به ثبت نام های جدید اقدام کردند. البته ثبت نام بعد از توقف واردات خودرو، را چند شرکت انجام دادند که طبق بررسی های صورت گرفت اکثر آنها مجوز فروش خودرو نداشتند.

    کسانیکه برای خرید خودروهای خارجی ثبت نام کردند اکنون با چالش های متعددی روبر هستند. برخی از آنها بارها به نمایندگی شرکت های واردکننده خودرو رفتند و پول واریزیشان را طلب کردند اما شرکت ها تاکید کردند ما برای خودروهای که ثبت نام شده سفارش ساخت به شرکت ها دادیم و پولی نداریم پرداخت کنیم. آنها خطاب به تجمع کنندگان اظهار داشتند که باید پول شان را از دولت بگیرند. دولت نیز تعهدی نسبت به پرداخت  پول ها ندارد چرا که می گوید شرکت ها به آنها پولی ندادند.

    از طرفی دیگر برخی از واردکنندگان از ثبت نام کنندگان خود خواستند که پول شان را پس بگیرند اما ثبت نام کنندگان مردد هستند و تصور می کنند 15 هزار خودروی که در گمرک است ترخیص خواهد شد و آنها می توانند به خودروی خود برسند ولی آنگونه که مسولان دولتی اظهارداشتند آن خودروها باید به کشور مبدا بازگردد.

    گروه دیگر هیچ جوابی از شرکت های واردکننده نداشتند و آنها تکلیف ثبت نام کنندگان را مشخص نمی کنند. برخی از شرکت های واردکننده خودرو معتقدند با فشار از سوی مردم می توان در زمینه آزادسازی واردات خودرو اقدام کرد.

    طبق آخرین اطلاعات گرفته شده شرکت‌های واردکننده خودرو  به 16 هزار و 700 نفر تعهد ارایه خودرو دارند که باید تکلیف این تعداد مشخص شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط