فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

تولید برخی خودروها متوقف می‌شود

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی اعلام شد که با تجدیدنظر در استاندارد معیار مصرف سوخت خودروهای بنزین‌سوز، سال‌ ۹۲ تولید خودروهای پرمصرف داخلی متوقف خواهد شد.

تولید برخی خودروها متوقف می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  براساس روال معمول هر سه سال یک بار در استانداردهای خودرویی بازنگری شده و این استانداردها به روز می شوند. استاندارد مصرف سوخت خودروهای بنزین سوز (استاندارد ملی 2 - 4241) نیز برای آخرین بار در اواسط سال 1389 اصلاح و در آن تجدیدنظر شده و به این ترتیب اواسط سال آینده موعد جدید بازنگری در این استاندارد فرا خواهد رسید.
    در این میان روال معمول آن است که در بازنگری استانداردها، شاخص های مدنظر در استاندارد سخت گیرانه تر شده و به سمت کاهش فاصله با استانداردهای جهانی حرکت می کند، بنابراین در سال آینده به طور حتم استاندارد مصرف سوخت خودروهای بنزین سوز سخت گیرانه تر خواهد شد.
    درواقع مصرف سوخت خودروهای داخلی باید منطبق با شاخص های اعلامی در استاندارد مربوطه باشد، بنابراین سال آینده با تجدیدنظر در استاندارد فعلی، امکان ادامه تولید برخی از خودروهای تولیدی دیگر وجود نخواهد داشت مگر آن که خودروسازان تا آن زمان در جهت ارتقای استاندارد مصرف سوخت این خودروها اقدام کنند.
    http://www.asrekhodro.com/News/19258

    ضرورت ایجاد شبکه توزیع گسترده در بخش لاستیک
    شش سال پیش در چنین روزی مدیرعامل سابق اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی لاستیک، روغن و فیلتر کشور بر ضرورت ایجاد شبکه گسترده توزیع در بخش تولید تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی هر تولید‌کننده‌ای برای گسترش و ادامه فعالیت اقتصادی خود نیازمند یک شبکه گسترده‌ توزیع است و در این راستا کارآمدی تعاونی‌های توزیعی بر هیچ کسی پوشیده نیست.
    محمدرضا آل سارا اظهارکرد: بخش تعاون طی سالهای گذشته نقش موثری در توزیع عادلانه کالا و تثبیت قیمتها داشته و از این جهت اعتماد جامعه به بخش تعاون همواره به یک اصل جدایی ناپذیر در عرضه و تقاضا تبدیل شده است.
    وی با اشاره به وجود مشکلات و موانع متعدد در بخش تولید لاستیک، افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان لاستیک با کمبود نقدینگی، تامین ارز و تهیه مواد اولیه دست به گریبان هستند و به جهت برخوردار نبودن از یک شبکه گسترده توزیعی که قابلیت توزیع مویرگی محصولات خود را داشته باشد ناگریز از پرداخت هزینه های سرباری هستند که هر روز بر میزان آن افزوده می شود.
    به گفته آل سارا، در گذشته سهم بخش تعاون در توزیع محصولات داخلی پررنگ تر بود و تولید کنندگان برای استفاده از ظرفیت های این بخش، تسهیلاتی را در زمینه ارائه تخفیفات مناسب به تعاونی ها اختصاص می دادند اما در شرایط کنونی این تسهیلات حذف شده و تعاونی ها در راستای حمایت از تولیدات داخلی قدرت عرض اندام و اقدامات شایسته را ندارند.
    آل سارا در عین حال با اشاره به فعالیت شرکتهای تعاونی لاستیک، روغن و فیلتر در 31 استان و 315 شهر کشور، همراهی مسئولان امر در راه اندازی یک شبکه توزیعی گسترده به منظور حمایت از تولید داخلی را خواستار شد.
    http://www.asrekhodro.com/News/19266
    تقاضای افزایش قیمت برای محصولات ایران خودرو
    شش سال پیش در چنین روزی معاون سابق بازاریابی و فروش ایران خودرو از تقاضای افزایش قیمت برای تمامی محصولات ایران خودرو خبر داد.
    عبدالله بابایی با اشاره به افزایش هزینه های تولید و قیمت تمام شده محصولات از تقاضای ایران خودرو برای افزایش قیمت تمام محصولات خبر داد و گفت:این امر به سازمان حمایت اعلام شده و منتظرتصمیم سازمان حمایت در این خصوص هستیم.
    وی همچنین ضمن رد واردات قطعه از چین بیان کرد هیچ قراردادی با چین در این خصوص نداشته و نخواهیم داشت .
    معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو تصریح کرد شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو و قطعه سازان همکار ساپکو نیز چنین قراردادهایی نداشته اند مگر آن که کیفیت بعضی قطعات تائید شود.
    http://www.asrekhodro.com/News/19280

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو