فونیکسریمکسبهتام

آغاز فصل جدید همکاری استراتژیک هواوی و آئودی برای گسترش خودروهای هوشمند

عصر خودرو- شرکت هواوی، به عنوان یکی از بازی‌گران اصلی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، با شرکت آئودی، خودروساز بزرگ آلمانی در حوزه خودروهای هوشمند یادداشت تفاهم مهمی را به امضا رساندند. این توافق خود بخشی از همکاری گسترده‌تر میان دو کمپانی است که برای اولین بار از سوی نخست‌وزیر چین «لی که چیانگ» و صدراعظم آلمان «آنگلا مرکل» آغاز شده بود.

آغاز فصل جدید همکاری استراتژیک هواوی و آئودی برای گسترش خودروهای هوشمند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در همین رابطه رییس بخش راهکارهای مبتنی بر شبکه LTE  هواوی، آقای «ونی شون» اشاره کرد که «ما در حال ورود به عصر تازه‌ای از وسایل نقلیه هوشند هستیم که در آن شاهد هم‌افزایی تکنولوژیک میان فناوری اطلاعات و ارتباطات با صنعت خودروسازی می‌باشیم».

    وی همچنین افزود: «ما نوآوری در ارتباطات موبایلی را بالا برده‌ایم و هواوی خود را متعهد می‌داند که تجربه رانندگی را نیز دگرگون کند.»

    همچنین انتظار می‌رود همکاری میان هواوی و آئودی به تسهیل پیشرفت جاری در زمینه رانندگی هوشند و دیجیتالی کردن خدمات در خودروها کمک کند. با همین هدف این دو کمپانی توافق کرده‌اند به طور مشترک برنامه‌های آموزشی را برای تقویت مهارت‌های متخصصان هر دو حوزه برگزار کنند. خودروهای متصل و هوشمند امکان تبادل اطلاعات میان خودرو و محیط پیرامون را فراهم می‌کنند که برای تحقق این هدف خودروها به یک ارتباط با کیفیت و پایدار نیاز دارند که گسترش این نوع ارتباط به پژوهش و توسعه مستمر وابسته است.

    به گفته «ساد مِتز»، معاون اجرایی آئودی چین: «ما در حال توسعه پژوهش مشترک با هواوی در زمینه خودروهای متصل و هوشمند هستیم. هدف ما افزایش امنیت و بهبود جریان ترافیک خودروها به منظور ساخت شهرهای هوشمند است که این طرح‌های مفهومی ابتدا در چین اجرا می‌شود.»

    آئودی با همکاری با هواوی و نهادهای دولتی چین، اولین سازنده خودرو خارجی است که در سال 2017 میلادی در برنامه توسعه LTE-V در جاده‌های عمومی شهر ووشی، واقع در شرق چین مشارکت کرد. LTE-V یک استاندارد ارتباطی بی‌سیم است که به طور اختصاصی برای خودروهای متصل طراحی شده است. در وجود این فناوری، در چهارراه‌ها اطلاعات لحظه‌ای ترافیک از طریق متصل شدن خودرو به شبکه چراغ‌های راهنمایی و سامانه پایش ویدئویی، در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد.

    در سپتامبر 2018 این پروژه در خلال نمایشگاه «World Internet of Things» یا همان «دنیای اینترنت اشیا» که در شهر ووشی چین برگزار می‌شود؛ با گسترش طیف کاربردها، وارد فاز جدیدی می‌شود.

    هواوی و آئودی پیش از دست‌یابی به این یادداشت تفاهم، طی سال‌های اخیر در بسیاری از حوزه‌های مربوط به خودروهای متصل هوشمند به همکاری مشترک پرداخته‌اند. این دو کمپانی با هدف اطمینان از رشد فعال صنعت خودروهای متصل هوشمند، سازمان «5GAA» را به عنوان یک نهاد مشترک مابین صنایع ارتباطات و خودروسازی، پایه‌گذاری کردند و تاکنون چندین نمایشگاه و دوره آموزشی را در کشورهای متعدد، از جمله آلمان، اسپانیا و چین برگزار کرده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو