فونیکسریمکسبهتام

قاضی پور در تشریح سوال از وزیر راه و شهرسازی:

سالانه ۳۲ هزار نفر در جاده ها جان خود را از دست می دهند

عصر خودرو- نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: سالانه ۱۶ تا ۳۲ هزار نفر در جاده ها جان خود را از دست می دهند که در این شرایط استفاده از حمل و نقل ریلی میزان کشته ها را کاهش می‌دهد.

سالانه ۳۲ هزار نفر در جاده ها جان خود را از دست می دهند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از خانه ملت، نادر قاضی پور در نشست علنی امروز (سه شنبه، 9 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در توضیح سوال خود از وزیر راه و شهرسازی گفت: این سوال در حوزه تولید و اشتغال بوده و متاسفانه در حال حاضر توسعه راه آهن در کشور ما چشمگیر نیست.

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور ما وسعت بسیاری دارد، افزود: متاسفانه برای توسعه خطوط ریلی در کشور برنامه ای وجود نداشته و دولت ارزشی برای این حوزه قائل نیست، سالیانه 16 تا 32 هزار نفر در سوانح جاده ای جان خود را از دست می دهند که اگر مردم بتوانند از خطوط ریلی بیشتر استفاده کنند میزان تصادفات کاهش پیدا می کند.

    وی تاکید کرد: 80 هزار میلیارد تومان یارانه سوخت پرداخت می شود همچنین میزان تصادفات در جاده ها نیز رشد چشمگیری داشته که تمام این مسائل نشان از نبود زیرساخت لازم در کشور با هدف توسعه حمل و نقل ریلی است، متاسفانه برخی خودروهای شخصی نیز در حکم ارابه مرگ بوده و دولت باید پاسخ دهد که چرا به توسعه حمل و نقل ریلی توجهی ندارد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: به دلیل سوء استفاده مدیریتی در بخش راه آهن هزینه زیادی از جیب مردم به حساب راه آهن واریز می شود، متاسفانه دولت به وعده های خود در این حوزه عمل نمی کند.

    قاضی پور ادامه داد: کیفیت خط ریل ها مسئله بسیار مهمی است، اما رفتار دوگانه آقای آخوندی با تولیدات داخلی و خارجی مسئله ساز است. ایشان تمایل دارند بر تمام مراحل تولیدات داخلی نظارت داشته باشند، این در حالی است که بر تولید ریل‌های خارجی هیچ نظارتی ندارند.

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای آخوندی در راستای نظارت بر تولید ریل داخلی، شرکتی فرانسوی را به کار گرفتند تا بر تمام مراحل تولید نظارت کنند. این در حالی است که بر تولید ریل های وارداتی از کشورهای هند، چین و... هیچ نظارتی صورت نمی گیرد و این یعنی پشت کردن به کارگر و تولیدات داخلی؛ چه کسی باید از تولیدات داخلی حمایت کند؟ آقای آخوندی شما علاقه وافری به خرید خارجی با پول نفت مستضعفان دارید.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با خرید ریل های بی کیفیت شاهد کشته شدن بسیاری از زائران و مسافران خواهیم بود، خاطرنشان کرد: راه آهن مراغه به ارومیه پس از 18 سال هنوز تمام نشده و نیمه تمام به حال خود رها شده است.

    قاضی پور با بیان اینکه ترکیه از هند ریل راه آهن خریداری کرد، اما به دلیل عدم کیفیت از آن استفاده نکرد، عنوان کرد: کشور ترکیه این ریل های بی کیفیت را به شما فروخت! امسال سال حمایت از کالای ایرانی است و در بازار آشفته امروز همه باید با اتحاد و زیر نظر ولایت فقیه کالای ایرانی بخریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو