فونیکسریمکسبهتام

در اسپانیا؛

موج انتقاد به تاکسی‌یاب آنلاین اوبر بالا گرفت

عصر خودرو- رانندگان تاکسی در بسیاری از شهرهای اسپانیا در اعتراض به انحصارطلبی اپلیکیشن خودرویاب آنلاین اوبر، با خودروهای خود به بستن خیابان‌های شهر اقدام کردند.

موج انتقاد به تاکسی‌یاب آنلاین اوبر بالا گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، شرکت اوبر (Uber) به عنوان بزرگترین اپلیکیشن درخواست خودرو به صورت آنلاین در اروپا، آمریکا و بسیاری از نقاط جهان به شمار می‌آید و کاربران بسیاری در کشورهای مختلف از خدمات این اپلیکیشن برای حمل و نقل و تردد در سطح شهر استفاده می‌کنند.

    اما از آنجا که این اپلیکیشن در میان کاربران موبایل و شهروندان بسیاری از شهرهای جهان با استقبال بی‌نظیر و کم‌سابقه مواجه شده است و قیمت‌های پایین و نسبتا مناسبی را نیز به آن‌ها برای جابجایی در مسافت‌های مختلف ارائه می‌دهد، بسیاری از رانندگان تاکسی و آژانس‌های تاکسی تلفنی از این گسترش محبوبیت اوبر احساس خطر کرده و آن را تهدیدی برای درآمدزایی و امنیتی شغلی خود به شمار می‌آورند.

    رانندگان تاکسی شهر مادرید در یک اقدام اعتراض آمیز در تاریخ 30 ژوئیه با بستن خیابان‌های اصلی شهر توسط خودروهایشان، از دولت اسپانیا درخواست کردند که بر مجوز دادن به تاکسی‌های آنلاین اوبر مدیریت و کنترل بیش‌تری داشته باشد و یا فعالیت آن‌ها آن را محدود کند.

    آنها بر این باورند که اپلیکیشن تاکسی یاب آنلاین اوبر از زمان آغاز روند محبوبیتش، به شدت تاثیرات منفی برروی میزان درآمد و امنیت شغلی آن‌ها گذاشته است، به گونه‌ای که آن‌ها در طول شبانه روز تنها می‌توانند چند نفر مسافر را در سطح شهر جابجا کنند و این امر به شدت درآمدزایی و سودآوری شغلشان را به مخاطره انداخته است.

    در ادامه این حرکات و اقدامات اعتراض‌آمیز، نمایندگان اتحادیه تاکسیرانی به دیدار و ملاقات با  پدرو سانچز - نخست وزیر اسپانیا – فراخوانده شدند تا درباره مشکلات این صنف با مقامات و سران عالی این کشور به گفت‌وگو بنشینند.

    شرکت اوبر در بسیاری از شهرها و کشورهای جهان به خصوص در اروپا از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است و به گفته بسیاری از منتقدان، حدود 130 هزار شغل فعال در زمینه تاکسی رانی و حمل و نقل مسافر را به خطر انداخته و تهدید کرده است

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط