فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور‌ مطرح کرد؛

تمهیدات پلیس برای جریمه نشدن تاکسی های فرسوده

توقیف در انتظار کامیون های دارای اضافه بار

عصر خودرو- رییس پلیس راهو تهران بزرگ با اشاره به مشکلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: برنامه ای داریم تا رانندگان تاکسی های فرسوده جریمه فرسودگی و فقدان معاینه فنی نشوند.

تمهیدات پلیس برای جریمه نشدن تاکسی های فرسوده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور‌ تهران در حاشیه نشست پلیس راهور‌ با فعالین بخش خصوصی حوزه حمل بار و مسافر،‌ ‌گفت:‌ تعدادی از تاکسی‌های تهران در حوزه حمل مسافر در سن فرسودگی هستند و از سویی دیگر برخی کارخانه‌ها که باید از آنها تاکسی خریداری شوند، پاسخگوی نیاز تاکسیرانی‌ نیستند و توان پاسخ به این نیاز را ندارند.

    رئیس پلیس راهور‌ تهران با بیان اینکه در حوزه معاینه فنی و فرسودگی خودرو که جریمه برای خودرو در پی دارد یک فکر اساسی کرده‌ایم، گفت: از شهرداری خواسته‌ایم لیست خودروهایی‌ که در سن فرسودگی هستند و به دلیل عدم توانایی خودروسازان‌ برایشان‌ امکان تعویض وجود ندارد را به ما بدهند تا ما برای آنها جریمه صادر نکنیم.

    وی افزود: ‌البته کار برای دستگاه‌های مسئول و شرکت‌های تولید‌کننده، مسئولیت سنگینی است که باید بحث حمل و نقل را جدی بگیرند و در اولویت قرار بدهند تا بتوانند به نوسازی کمک کنند.

    مهماندار در ادامه به مسائل مربوط به مقررات حمل بار پرداخت و گفت: ‌در این حوزه نواقص زیادی وجود دارد و در حال حاضر ما فقط می‌توانیم جریمه کنیم در حالی که در حوزه برون شهری این طور نیست.

    وی ادامه داد: در حوزه برون شهری کسی که اضافه بار داشته باشد، خودرویش‌ متوقف می‌شود و باید ضمن پرداخت جریمه خسارت آسیبی‌ را که به آسفالت وارد کرده را هم پرداخت کند و سپس بار خود را تخلیه کرده و به مسیر ادامه دهد.

    رئیس پلیس راهور‌ تهران با بیان اینکه متأسفانه در حوزه درون شهری مقرراتی در این زمینه نیست، اظهار کرد:‌ در حال حاضر بهترین کار توقیف وسیله نقلیه‌ای است که اضافه بار دارد و با هماهنگی مقامات قضایی تلاش می‌کنیم خسارت آسیبی‌ را که این خودروها به آسفالت وارد می‌کنند پرداخت شود.

    وی با بیان اینکه شهرداری را مکلف کرده‌ایم تا 2 هفته دیگر برای ما باسکول‌های سیار تهیه کند، گفت:‌ از این طریق خواهیم توانست کار وزن کشی خودروها را انجام داده و با متخلفین‌ برخورد کنیم.

    سردار مهماندار در ادامه با اشاره به خودروهای میکس‌ بتن که باید بار خود را قبل از سفت شدن به مقصد برسانند، گفت: دستور داده‌ایم تا همکاران ما با انجمن بتن و اتحادیه نشستی برگزار کنند و در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند و در معابری‌ که در طول روز مشکلی برای تردد نیست، زمینه تردد آنها فراهم شود تا به کارشان‌ برسند.

    وی افزود: در این شرایط اقتصادی نباید کاری کنیم که فعالیت‌های اقتصادی متوقف شوند.

    رئیس پلیس راهور‌ تهران با بیان اینکه در حوزه برخورد با اضافه بار خلأ‌های قانونی وجود دارد، گفت: مقررات منسجمی‌ در مورد اضافه بار در شهر وجود ندارد و تخلیه بار در داخل شهر هم دارای خلا قانونی است که در بلند مدت باید این خلا‌ها توسط شهرداری و دستگاه‌های مسئول جبران شوند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو