فونیکسریمکسبهتام

هیوندای توسان ۲۰۱۷-فول را بشناسید

عصر خودرو -هیوندای توسان به دلیل مصرف سوخت کم، امکانات و قابلیت‌های حرکتی مناسب در کلاس خود؛ خودرویی پرطرفدار و خوش فروش است.

هیوندای توسان ۲۰۱۷-فول را بشناسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲:۰۰
  • هیوندای توسان 2017-فول را بشناسید
  • هیوندای توسان 2017-فول را بشناسید
  • هیوندای توسان 2017-فول را بشناسید
  • هیوندای توسان 2017-فول را بشناسید
  • هیوندای توسان 2017-فول را بشناسید
  • هیوندای توسان 2017-فول را بشناسید
  • هیوندای توسان 2017-فول را بشناسید
  • هیوندای توسان 2017-فول را بشناسید
  • هیوندای توسان 2017-فول را بشناسید
  • هیوندای توسان 2017-فول را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  طبق آمار فروش  به دست آمده؛ در سال 1394 تعداد 50289 دستگاه خودروی سواری وارد بازار ایران شد که 57 درصد از این تعداد، شامل خودرو‌های شاسی بلند می‌شود.

تعداد کل خودرو‌های توسان وارد شده به کشور 10 درصد از این مجموعه را به خود اختصاص داده است که تعداد این محصول، عددی برابر با 2850  دستگاه خودرو را شامل می‌شود.

تلفظ درست نام این خودرو توکسان است که مانند آزرا، سوناتا، سانتافه نام مناطقی در کشور آمریکا با هدف جلب مشتری در این کشور است؛ البته طراحان آمریکایی زیادی نیز با این کمپانی همکاری داشته‌اند.

اولین مدل توسان  در اوایل سال 2004 با کد ix35 معرفی و در بازار عرضه شد و با تولید همزمان در کره، هندوستان، مصر، چین، تایوان، برزیل و اکراین تا سال 2009 موفقیت بزرگی برای هیوندای کسب کرد. این خودرو در ایران هم حضور پررنگی داشت و اطمینان مردم را به خوبی به خود جلب کرد.
در سال 2010 این خودرو در نسل دوم خود؛ هم در بخش طراحی و هم در بخش فنی کاملا متحول شد تا اینکه سال 1395 نسل سوم این خودرو به بازار داغ و شلوغ کراس اوور‌ها اضافه شد.

این خودرو در سال 2016  موفق به دریافت بالاترین سطح ستاره ایمنی شد که این محصول را در ایمن‌ترین سطح تصادفات، قرار داده داست.

همچنین  در همان سال در لیست 10 خوروی  پر بازدید در اینترنت  قرار گرفت. جالب است بدانید طراح نسل سوم این خودرو  یکی از مجسمه سازان حرفه ایی بوده است.

این خودرو در حال حاضر توسط دو شرکت هیوندای و کرمان موتور در بازار ایران در حال عرضه است.

هیوندای توسان به یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ با 1999 سی سی حجم مجهز است که قادر به تولید 164 اسب بخار در دور 6200 و حداکثر گشتاور تولیدی 204  نیوتن متر در دور 4000  توسط جعبه دنده‌ اتومات 6 سرعته است.

مصرف سوخت ترکیبی آن 10.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است و در 8.1  ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

همانطور که گفته شد؛ توسان در دسته خودرو‌های کراس اوور قرار دارد، به طوریکه  طول آن 4475، عرض آن 1850 و ارتفاع آن 1650  میلیمتر است.

از امکانات این خودرو در بخش صندلی‌ها می‌توان به تجهیزاتی همچون تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو با تنظیم در 6 جهت و تنظیم برقی کمری، صندلی‌های چرم، صندلی‌های جلو گرم شونده، صندلی‌های عقب گرم شونده اشاره کرد.

در بخش ایمنی هم میتوان به تجهیزاتی همچون کیسه هوای راننده، سرنشین، جانبی صندلی ها‌ی جلو، پرده‌ای (کیسه هوا‌ی پیشرفته دوگانه مقابل (SRS) با سرنشینان (OCS)، دو کیسه هوا جلو صندلی نصب شده جانبی (SRS)، کیسه‌های هوای جانبی پرده‌ای جلو و عقب (SRS) با سنسور رول اور)، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، اوردرایو، حس‏گر باران، دید درشب، تشخیص عابر، تشخیص نقطه کور (BSD)، هشدار ترافیک عقب خودرو، هشدار خروج از خط، کمربند پیش کشنده، سیستم ضد سرقت و دیگر امکاناتی نظیر سیستم ورود بدون کلید از راه دور با زنگ هشدار، سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک، کنترل صدا روی فرمان، پورت USB/AUX/IPOD، پخش کننده DVD/VCD، بلوتوث، سیستم صوتی با مانیتور 5 اینچی رنگی، صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، ال سی دی روی کیلومتر شمار جهت نمایش اطلاعات در سایز 4.2 اینچ، رادیو HD ™، تلفن‌های هوشمند / USB، بلو لینک، آیینه‌های جانبی تاشو برقی قابل تنظیم، آینه الکتروکرومیک، شیشه‌های جلو و عقب با تنظیم برقی، شیشه‌ای ضد اشعه خورشیدی، سانروف پانوراما، مه شکن جلو و عقب و چراغ روشنایی در روز، چراغ اسپ ال‌ای دی (CHMSL)، چراغ هالوژن پروژکتور، چراغ‌های LED، چراغ‌های جلو زنون HID، چراغ‌های جلو اتوماتیک، چراغ جهت روشنایی (DLR)، دوربین عقب، سنسور پارک، دماسنج خارجی، کنترل کروز و پشتیبانی از فرمان صوتی، کنترل آب و هوای اتوماتیک، فشار تایر سیستم مانیتورینگ اشاره کرد.


توسان در بخش ترمز‌ها و پایداری ترمز ازسیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD و BA  و ترمز جلو دیسکی خنک شونده و عقب  دیسکی استفاده کرده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم