فونیکسریمکسبهتام

اعلام جرم ناجا نسبت به مخدوش کنندگان حرفه ای پلاک خودروها

مجازات ناقضان قانون طرح ترافیک چیست؟

عصر خودرو- نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر افرادی به صورت حرفه ای پلاک خودروها را مخدوش می کنند، باید نسبت به آن ها اعلام جرم کرد.

اعلام جرم ناجا نسبت به مخدوش کنندگان حرفه ای پلاک خودروها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، فاطمه ذوالقدر  در مورد افزایش تخلف برخی افراد در مخدوش کردن حرفه ای پلاک خودروها هنگام ورود به محدوده طرح ترافیک، گفت: خلاء قانونی جدیی در این زمینه وجود ندارد، به نظر من باید کنترل و نظارت بیشتری باشد. البته  پلیس نیروی انتظامی اعلام کرد است که شدیداً با این موضوع برخورد می کنند.

    نماینه مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: من هم معتقدم باید با افراد متخلف در مخدوش کردن حرفه ای پلاک خودروها برخورد شود، البته آگاهی رسانی باید صورت گیرد. این ها اگر با آگاهی رسانی متوجه شوند که دوربین هایی است که بالاخره در جایی تخلفشان را ثبت می کند کمتر دست به این کار می زنند.

    وی ادامه داد: نقش پلیس در مورد افرادی که به ازای دریافت مبلغی پشت پلاک های ماشین ها حرکت می کنند و این کار تقریبا تبدیل به شغل آن ها شده است، بسیار ماثر است. پلیس می تواند از طریق آگاهی رسانی و حضور پر رنگش در محل نصب دوربین های طرح ترافیک، این تخلف را کنترل کند.

    این نماینده مجلس تاکید کرد: هر چند اجرای قانون دست مردم است و با فرهنگ سازی باید آن را نهادینه کرد اما عوامل بازدارنده نیز نقش قابل توجهی در تکرار بی قانونی دارد. جریمه و مجازات کردن متخلفین باعث ضابطه مند شدن قانون می شود.

    نماینده مردم تهران تصریح کرد: افرادی که پشت خودروها راه می روند، در صورت رویت پلیس دستگیر می شوند؛ دفعه اول از آن ها تعهد می گیرند ودفعات بعدی مجازات سنگین تر می شود. بالاخره تخلفی دارد صورت می گیرد. درست است که ماده قانونی صریحی نداریم اما این اقدام برهم زننده نظم عمومی است.

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: البته اگر یک بار دوبار باشد می توان با تعهد گرفتن از کنار آن گذشت اما اگر افرادی به صورت حرفه ایی پلاک ها را مخدوش می کنند باید نسبت به آن اعلام جرم کرد تا دستگاه های مرتبط به جرمشان رسیدگی کنند و این اتفاق خواهد افتاد یعنی این گونه نیست که هیچ حکمی برای این افراد پیش بینی نشده باشد.

    این روزها یک بار دیگر پدیده مخدوش کردن پلاک خودروها برای ورود به محدوده زوج و فرد و فرد و طراح ترافیک در تهران ملموس شده است، چرا بعد از چندین سال، اقدامات بازدارنده پلیس و فرهنگ سازی دستگاه های فرهنگی در این باره ماثر نبوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو