فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل آرتاویل تایر مطرح کرد

چالش کمبود سرمایه در گردش تایرسازان با افزایش مطالبات از خودروسازان

قیمت تایرهای صادراتی با هدف حفظ بازار ثابت ماند

عصر خودرو- مدیرعامل آرتاویل تایر گفت: مطالبات چشمگیر تایرسازان از قطعه سازان در کنار افزایش قیمت ارز و همچنین مواد اولیه فشار مضاعفی را به تایرسازان وارد کرده است.

چالش کمبود سرمایه در گردش تایرسازان با افزایش مطالبات از خودروسازان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴:۰۰

    علیرضا انصاری در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ، با اشاره به صدور مجوز افزایش قیمت 9 درصدی به تایرسازان اظهار کرد: با وجود صادر شدن این مجوز افزایش قیمت، شرکت های تولیدکننده تایر متناسب با کشش بازار به صورت پلکانی اقدام به افزایش قیمت محصولات می کنند به طوری که در حال حاضر هر واحد تایرساز با توجه به وضعیت بازار و مشتریان خود و همچنین شرایط موجود، اقدام به افزایش قیمت محصولات خود در چارچوب مجوز سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می کند.
    وی ادامه داد: هرواحد تولیدی بر اساس این مجوز امکان افزایش قیمت را دارد اما ممکن است تنها بر روی یک سایز خاص درصدی از این میزان را اعمال کند که این امر با هدف حفظ حقوق مصرف کنندگان خواهد بود.
    مدیرعامل آرتاویل تایر با اشاره به رقم بالای مطالبات تایرسازان از خودروسازان اظهار کرد: در حال حاضر این رقم بسیار سنگین بوده و تسویه نشدن به موقع آن نیز باعث افزایش این رقم شده است در حالی که این رقم سرمایه در گردش تایرسازان به شمار می رود بنابراین افزایش قیمت مواد اولیه و نرخ ارز در کنار دیرکرد خودروسازان در پرداخت مطالبات تایرسازان، چالش های متعددی را برای فعالان این حوزه به همراه داشته است.
    انصاری در ادامه با اشاره به طرح توسعه ای این واحد تولید اظهار کرد: طرح تولید تایرهای تمام سیمی باری کامیونی و اتوبوسی در حال حاضر پیشرفتی بیش از 85 درصد داشته و ماشین آلات مورد نیاز آن نیز وارد شده که در صورت به وجود نیامدن مشکلی، تا پایان امسال با ظرفیت تولید 20 هزار تن تایر در سال کار خود را آغاز خواهد کرد که برند این تایرها بعد از به نتیجه رسیدن مذاکرات با طرف مقابل نهایی خواهد شد.
    وی در ادامه از برگزاری سمینارهایی برای نمایندگان این شرکت خبر داد و گفت: در مرداد ماه سمیناری با حضور نمایندگان در مشهد برای استان های شرقی و همچنین در شهریور ماه برای استان های غربی با هدف پیشرفت امور برگزار خواهد شد.
    انصاری در پایان از افزایش نیافتن قیمت محصولات صادراتی این شرکت با هدف حفظ بازار صادراتی خبر داد و گفت: بر اساس مجوز سازمان توسعه تجارت و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت صادرات محصولات این شرکت به صورت ریالی به کشورهای همسایه انجام می شود و تاکنون نیز به دلیل حفظ بازارهای صادراتی، اقدامی در جهت افزایش قیمت محصولات خود انجام نداده ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو