فونیکسریمکسبهتام

راننده‌ای که فرهنگ‌سازی می کند

تردد تاکسی فرهنگی در کرمانشاه

عصر خودرو- راننده کرمانشاهی در حین ارائه خدمت به مردم اقدام به ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز می کند.

تردد تاکسی فرهنگی در کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، در شرایطی که سرانه مطالعه در کشورمان 12 دقیقه و در استان کرمانشاه نیز کمتر از میانگین کشوری است شاهد اقدامات فرهنگی افرادی نظیر صابر بشیری هستیم که به قدر وسع خود درصدد ترویج فضای کتابخوانی و فرهنگ سازی است.

    این راننده کرمانشاهی که کمتر از دوسال است در حین رانندگی کتابهایی را در خودرو در اختیار مسافران قرار می دهد تا مطالعه کنند به عنوان تاکسی فرهنگ ساز شناخته شده است.

    رانندگان سفیران فرهنگی هستند

    سجاد سلیمانی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه هم اقدام این راننده را در تحول رفتار اجتماعی و رابطه موثر بین راننده و مسافر موثر دانست و اظهار داشت: در اختیار قراردادن کتاب سرانه مطالعه شهروندان را افزایش و سبب استفاده بهینه آنان می شود.

    وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 800 هزار نفر سفر تردد با تاکسی انجام می شود افزود: فضای درون تاکسی مناسب ترین فضا برای اشاعه فرهنگ است که رانندگان به عنوان سفرای فرهنگی می توانند از آن استفاده کنند.

    فضای تاکسی ها باید فضای فرهنگی باشد

    صابر بشیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه رانندگان فرهنگ ساز هستند،اظهار داشت: فضای تاکسی باید یک فضای فرهنگی باشد.

    این راننده کرمانشاهی افزود: تاکسی بنده تاکسی فرهنگ ساز در منطقه غرب اعم از همدان، ایلام و سنندج است البته من دوست دارم همه در این زمینه کوشا باشند.

    وی با تاکید بر اینکه باید برای مردم منفعت داشته باشیم تصریح کرد: حدود یکسال و هفت ماه است که به عنوان تاکسی نمونه فرهنگ ساز استان شناخته شده ام.

    بشیری خاطر نشان کرد: من مردم را دوست دارم و مسافران را جز خانواده خود می دانم.

    وی با اشاره به اینکه دایی و خواهران و چند تن از اقوام من شاعر هستند افزود:  حدود پنج هزار غزل شعر را از بر هستم و پسرم هم که پایه سوم ابتدایی است،علاوه بر حفظ دو بیتی های باباطاهر در حال حفظ اشعار خیام است.

    بشیری با بیان اینکه تمام عمر کوچکی مردم را کردم گفت: دوست دارم فضای تاکسی فضای فرهنگی باشد و در این میان کتاب نیز یک دنیای فراخ و بی منتها دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو