فونیکسریمکسبهتام

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور :

خودروهای دارای لامپ های خیره کننده توقیف می شوند

عصر خودرو- رئیس مرکز کنترل تراقیک پلیس راهور گفت: در صورت مشاهده پلیس خودرو رانندگانی که در جلو وسیله نقلیه خود از لامپ های قوی غیر استاندارد پرنور و خیره کننده استفاده کرده اند توقیف و برای اعمال قانون به پارگینگ هدایت می شوند.

خودروهای دارای لامپ های خیره کننده توقیف می شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ نادر رحمانی  افزود: با توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی استفاده از هر گونه لامپ غیر استاندارد بر روی خودرو که منجر به ایجاد مزاحمت برای راننده مقابل شود، ممنوع است.
    وی گفت: لامپ های استاندارد همان لامپ هایی است که خودروسازان بر اساس تایید سازمان استاندارد بر روی خودرو نصب می کنند. روشنایی بیش از حد هر گونه لامپ همانند زنون، LED و غیره خارج از استاندارد و نصب آن بر روی خودرو ممنوع است.

    * استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران
    سرهنگ رحمانی درباره موتور سواران فاقد کلاه ایمنی گفت: بر اساس قوانین ناجا موتورسواران و راکب های آنان باید به هنگام استفاده این وسیله نقلیه از کلاه ایمنی استفاده کنند. در غیر این صورت موتور توقیف و برای اعمال قانون به پارکینگ هدایت می شوند.
    وی با بیان اینکه استفاده از کلاه ایمنی ضامن سلامت استفاده کنندگان از موتورسیکلت را فراهم می کند، گفت: نداشتن پلاک، عبور از محل های ممنوع، عبور از محل عابران پیاده، ایجاد صدای ناهنجار اگزوز و غیره از جمله تخلفاتی است که به توقیف موتور سیکلت منجر می شود.

    * بارندگی در برخی جاده های کشور
    رئیس مرکز کنترل تراقیک پلیس راهور ناجا همچنین در خصوص آخرین وضعیت جاده ها گفت: هم اکنون بارش باران در استان گلستان مسیر مینودشت به کلاله و جنگل گلستان جریان دارد.
    سرهنگ رحمانی اظهار داشت: بر اساس گزارش های دریافتی هم اکنون برخی جاده های استان هرمزگان دارای گرد و خاک است.
    وی تصریح کرد: بر همین اساس آزاد راه کرج به سمت تهران و نیز پل فردیس تا پل کلاک دارای ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

    *زائران پیاده در حال تردد به سمت مشهد
    وی با بیان اینکه سایر جاده های کشور مشکل خاصی گزارش نشده است، گفت: هم اکنون مسیر قدیم مشهد به باغچه و بالعکس به علت تردد زائران پای پیاده آقا امام رضا(ع) تا ساعت 20 امشب مسدود و مسیر جایگزین برای تردد خودروها بزرگراه مشهد به باغچه در نظر گرفته شده است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو