فونیکسریمکسبهتام

تلاش فولکس‌واگن برای احیای برند خود

عصر خودرو- به نظر می‌رسد که شرکت خودروسازی فولکس‌واگن آلمان قصد دارد رسوایی خودروهای دیزلی خود را با افزایش تولید خودروهای پاک برقی و الکتریکی به فراموشی سپرده و بار دیگر به خوش درخشیدن نام و آوازه خود کمک کند.

تلاش فولکس‌واگن برای احیای برند خود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، در سال 2015 میلادی رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در ایالات متحده آمریکا افشا شد؛ چرا که پس از آزمایش های صورت گرفته مشخص شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده است.

    فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت 22 میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

    حالا بر اساس تازه ترین گزارش های منتشر شده از سوی این خودروساز آلمانی، به نظر می رسد که می خواهد با افزایش تولید خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست برقی ، خاطره ناخوشایند رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل گیت ( Diesel Gate) خود را از اذهان عمومی پاک کند و در راستای کاهش آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست تلاش های بیشتری کند.

     شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان که بیشترین سهم فروش خودرو را در جهان دارد، پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد خط تولید خودروهای تمام برقی و الکتریکی خود را به سرعت افزایش داده و در مدت زمان شش ساله یعنی تا سال 2025 میلادی، تعداد آن‌ها را به 20 مدل برساند. طبق گفته‌های مدیر عامل این شرکت، طرح توسعه خط تولید این خودروها از اواخر سال جاری 2018 میلادی آغاز خواهد شد.

    این خودروساز آلمانی پیشتر اعلام کرده بود که می‌خواهد بالغ بر 10 میلیارد یورو تا سال 2025 در بخش تولید و طراحی خودروهای برقی هزینه کند. خودروی مدل I.D فولکس واگن با ارزان‌ترین مدل تسلا به رقابت خواهد پرداخت. قیمت این مدل جدید که یک خودروی سدان است، برای تولید انبوه در بازار 35 هزار دلار خواهد بود.

    فولکس واگن بدین ترتیب می‌تواند یکی از بزرگترین بازیگران و پیشگامان در عرصه تولید و فروش خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک در جهان باشد.

    افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

    با توجه به تغییر سیاست‌های جهانی درباره حفظ محیط زیست و مقابله با معضل آلودگی هوا و کاهش انتشار میزان آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای، بسیاری از کشورها از جمله انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتا تا دهه 2040 میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو