فونیکسریمکسبهتام

طرح پیش پرداخت کارمزد در جایگاه‌های عرضه سوخت اجرایی می‌شود

عصر خودرو- طرح پیش پرداخت کارمزد عرضه سوخت - همزمان با خرید- از یکم مردادماه در همه جایگاه‌های عرضه سوخت کشور اجرایی می‌شود.

طرح پیش پرداخت کارمزد در جایگاه‌های عرضه سوخت اجرایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان، محمدرضا موسوی خواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، شنبه، 30 تیرماه در جلسه ای با جایگاه داران عرضه فرآورده های نفتی اعلام کرد: اجرای طرح پیش پرداخت کارمزد توزیع سوخت - همزمان با خرید- از یکم مردادماه در جایگاه های عرضه سوخت سراسر کشورآغاز می شود.

    وی افزود: طبق این شیوه جدید که از ابتدای بامداد روز یکشنبه (یکم مردادماه) اجرایی خواهد شد، کارمزد پیش‌پرداختی به ازای هر لیتر بنزین 40 تومان و برای هر لیتر نفت گاز (گازوئیل) 135 ریال خواهد بود.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: سوخت بنزین با رقم 960 تومان به جایگاه‌دار فروخته می‌شود و جایگاه‌دار فرآورده را با نرخ تکلیفی هزار تومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کند و تفاوت 40 تومانی آن را به عنوان کارمزد - هنگام عرضه فرآورده به مردم - دریافت می‌کند.

    موسوی‌خواه با اشاره به این که در گذشته کارمزد جایگاه‌داران به صورت یک جا در پایان هر ماه محاسبه می‌شد که با اجرای این طرح جایگاه‌داران، بخشی از کارمزد خود را سریع‌تر و همزمان با خرید سوخت دریافت می‌کنند،‌ گفت: مصوبه اجرای این طرح امسال با همکاری وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه در آیین‌نامه اجرایی تبصره 14 قانون بودجه کل کشور گنجانده شده است.

    وی تاکید کرد: این طرح منافاتی با اجرای نظام حق‌العمل‌کاری ندارد و مشابه این طرح است و می‌تواند مقدمه‌ای برای اجرای نظام حق‌العمل‌کاری در جایگاه‌های عرضه سوخت کشور باشد.

    بر اساس این گزارش، بیش از 3 هزار و 600 جایگاه سوخت در کشور فعال است که تاکنون کارمزد آنها با توجه به مبادی تامین سوخت، پراکندگی جغرافیایی و سطح جایگاه محاسبه و پرداخت می‌شد که از نظر نیروی انسانی و عملیات حسابداری، عملیاتی وقت‌گیر به شمار می‌رفت، اما با شیوه جدید، جایگاه‌داران حق‌العمل خود را هنگام عرضه فرآورده به‌صورت مستقیم از مردم دریافت می‌کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو