فونیکسریمکسبهتام

کنترل تانکرهای حامل مواد خطرناک به سیستم هوشمند نیاز دارد

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان گفت: بدون نصب سیستم های هوشمند بر روی خودروهای کشنده از جمله تانکردهای حامل مواد سوختی خطرناک، کنترل کامل این خودروها امکان پذیر نیست.

کنترل تانکرهای حامل مواد خطرناک به سیستم هوشمند نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا، سرهنگ رمضان نادری روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ضروری است مسئولان ناظر بویژه در زمینه حمل و نقل مواد خطرناک نصب این امکانات را جدی بگیرند.
    وی با بیان اینکه نصب این تجهیزات منجر به کاهش تخلفات این خودروها و حوادث رانندگی می شود، افزود: سازمان راهداری هم باید نظارت خود را افزایش دهد چون تنها پلیس در این بخش مسئولیت ندارد.
    سرهنگ نادری با اشاره به حادثه برخورد تانکر حامل سوخت با اتوبوس مسافربری در شهر سنندج تاکید کرد: یکی از مقصران وقوع این حادثه اتوبوس بخاطر تخلف و توقف در خارج از ترمینال بود که سازمان راهداری باید در این زمینه هم کنترل داشته باشد.
    وی یادآور شد: طبق بررسی های کارشناسان، شرکت بین المللی حمل و نقل کارکیا تیروژ به دلیل بی مبالاتی، بی احتیاطی راننده کشنده در کنترل خودرو، بی احتیاطی راننده اتوبوس به دلیل اینکه نباید خارج از ترمینال توقف می کرد و بی مبالاتی شهرداری سنندج در عدم اصلاح شیب تند بلوار دکتر حسینی موجب شد هر کدام 25 درصد در وقوع این تصادف مقصر شناخته شوند.
    سرهنگ نادری اضافه کرد: سال گذشته شهرداری سنندج در پنج تصادف این مسیر 50 درصد مقصر شناخته شده اما شاهد اصلاحات لازم در مسیرهای مورد نظر نبوده ایم.

    **پارکینگ ویژه خودروهای حامل مواد خطرناک نداریم
    رئیس پلیس راه فرمانده انتظامی کردستان هم در این نشست گفت: پارکینگ های ویژه خودروهای حامل مواد خطرناک در استان نداریم و اگر این خودروها در ساعات شب به داخل شهر برسند چاره ای جز ادامه مسیر ندارند.
    سرهنگ عیسی گوهری با اشاره به اهمیت داشتن این اماکن افزود: در این پارکینگ ها خودروهای حامل مواد خطرناک باید با فاصله 20 متری از یکدیگر توقف کنند.
    وی اضافه کرد: در بهار امسال شاهد روزانه تردد 57 خودروی ترانزیتی حامل مواد خطرناک بودیم که در تیر ماه جاری این تعداد به حدود 100 تردد روزانه رسیده است.
    سرهنگ گوهری در رابطه با خودروی کشنده ای که در داخل شهر سنندج با اتوبوس برخورد کرد، یادآور شد: این کشنده حامل مازوت در ساعت 16:20 دقیقه در مریوان ثبت ساعت کرده و در 18:30 دقیقه از ایست بازرسی سروآباد عبور کرده بود.
    به گزارش ایرنا، حدود ساعت 30 دقیقه بامداد 20 تیر یکدستگاه تانکر حامل سوخت مازوت با یکدستگاه اتوبوس مسافربری در بلوار کمربندی دکتر حسینی شهر سنندج برخورد کرد که با توجه به انفجار مواد نفتی و آتش گرفتن اتوبوس، هشت نفر از مسافران به همراه راننده و شاگرد اتوبوس و همچنین راننده تانکر جان خود را از دست دادند و هفت نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو