فونیکسریمکسبهتام

آغازبه‌کار سامانه "سپند" از مرداد

واگذاری مسئولیت سرویس‌های مدارس به شرکت‌های حمل و نقلی

عصر خودرو- مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: سامانه پایش ناوگان حمل و نقل دانش آموزی (سپند) برای سال تحصیلی جدید از اواسط مرداد به صورت سراسری شروع به کار می‌کند.

واگذاری مسئولیت سرویس‌های مدارس به شرکت‌های حمل و نقلی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، مرضیه حصاری   با بیان اینکه طی یکسال و نیم گذشته دستورالعمل سرویس مدارس با کمک وزارت آموزش و پرورش بازنگری‌ شد، اظهار کرد: در این دستورالعمل ناهماهنگی، کمبودها و نقاط گنگی وجود داشت که در بازنگری اخیر ضمن برطرف سازی این مشکلات، وظایف آموزش و پرورش، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها تفکیک شد.

    وی ادامه داد: در دستورالعمل جدید مرکز صدور پروانه فعالیت سرویس‌های مدارس نیز مشخص و مقرر شد که تمام فعالیت‌های مربوط به این سامانه اعم از مشخصات راننده، مسیر دانش آموزان، اطلاعات شرکت‌های حمل و نقلی فعال در این حوزه و... ثبت شود و این سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که تنها مختص به یک اپلیکیشن‌ خاصی نباشد و همه با رعایت چارچوب بتوانند در این حیطه فعالیت کنند.

    حصاری با اشاره به آغاز به کار سامانه «سپند» از اواسط مرداد، گفت: دستورالعمل‌های لازم دراین باره به مراجع ذیربط مانند شهرداری‌ها و آموزش و پرورش ابلاغ شده است و آموزش و پرورش نیز آن را به ادارات کل خود ابلاغ کرده است به عبارت دیگر هماهنگی خوبی میان دستگاه‌ها در این زمینه صورت گرفته است.

    واگذاری مسئولیت سرویس مدارس به شرکت‌های حمل و نقلی مجوزدار

    تعیین "مراقب" برای ون و اتوبوس دانش‌آموزی

    مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها با اشاره به اینکه سامانه سپند سال گذشته به صورت پایلوت در استان قزوین مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت: این سامانه به صورت سراسری از امسال آغاز به کار خواهد کرد و به عبارت دیگر از مرداد ماه سال جاری امکان استفاده از این سامانه و اپلیکیشن‌ مربوطه فراهم می شود. تا قبل از آغاز به کار این سامانه دوره‌های آموزشی برگزار شده تا نحوه استفاده از این سامانه آموزش داده شود.

    به گفته وی، در دستورالعمل جدید سرویس حمل و نقل دانش‌آموزی اشخاص حقیقی به صورت منفرد امکان ورود به سامانه را ندارند و حتما باید از طریق شرکت اقدام شود. یعنی باید شرکت‌های حمل و نقلی مسئولیت سرویس مدارس را برعهده گیرند که مجوزشان را از شهرداری‌ها یا سازمان‌های راهداری دریافت کرده باشند زیرا برای شرکت‌ها بار قانونی در نظر گرفته شده است و تمام مسئولیت‌ها بر عهده شرکت است و اگر راننده‌ای با مشکل مواجه شود، شرکت باید راننده دیگری را جایگزین کند.  همچنین بایستی برای سرویس مدارس مقطع دبستان که ون یا اتوبوس است مراقب تعیین شود و این اقدامات باید توسط خود شرکت صورت گیرد.

    حصاری با بیان اینکه برای کارگروه ماده 18 سرویس حمل و نقل دانش آموزان مدارس وظایف خوبی درنظر گرفته شده است، گفت: این کارگروه متشکل از شهرداری ، آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان است که باید نظارت کاملی بر سامانه "سپند "داشته باشند و در صورت تخلف راننده، به مراجع صدور پروانه فعالیت گزارش دهند.

    مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها در خاتمه همچنین به حوادث سرویس‌های دانش آموزی اشاره و خاطرنشان کرد: در خصوص تصادفات سرویس‌های دانش‌آموزی مشخص شد که نیاز به دستورالعملی از سوی کمیسیون ایمنی راه‌ها است تا شاهد حوادث ناگوار در این زمینه نباشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو