فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

حضور خودرو تیبا در خیابان های آذربایجان

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی شرکت سایپا با ارائه خودرو تیبا در بازار کشور آذربایجان روند موفقیت خود در بازارهای صادراتی را حفظ کرد.

حضور خودرو تیبا در خیابان های آذربایجان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، شرکت سایپا با هدف تکمیل سبد محصولات خود در بازارهای فعال صادراتی و همزمان با آغاز دور جدید فعالیت ها در کشور آذربایجان برنامه های بازاریابی و فروش خود را تنظیم و اجرایی کرده و موفق شد زمینه های حضور خودرو تیبا را در این کشور فراهم کند. شرکت سایپا با هدف تکمیل سبد محصولات خود در بازارهای فعال صادراتی و همزمان با آغاز دور جدید فعالیت ها در کشور آذربایجان برنامه های بازاریابی و فروش خود را تنظیم و اجرایی کرده و موفق شد زمینه های حضور خودرو تیبا را در این کشور فراهم کند.
    بر اساس این گزارش با وجود آزادی ورود خودروهای دست دوم به بازار آذربایجان، شرکت سایپا با راه اندازی و گسترش شبکه خدمات فروش و پس از فروش در بازار این کشور و ارائه خدمات رقابتی موجبات علاقه مندی مشتریان و خریداران آذربایجان را فراهم کرده است.
    بر این اساس وضع قوانین سخت گیرانه از طرف دولت آذربایجان مبنی بر رعایت الزامات ایمنی در خودروهای وارداتی به این کشور، زمینه مناسبی برای حضور خودروی تیبا با استانداردهای روز دنیا را در کشور آذربایجان به وجود آورده است.
    شرکت سایپا با شناسایی شرایط و نیازهای بازار و همچنین مزیت های رقابتی محصولات خود برنامه های ورود و نفوذ در بازارهای صادراتی را تحقق بخشیده و با ورود خودروی تیبا در سبد محصولات صادراتی خود و انطباق آن با استانداردهای روز دنیا چشم انداز روشنی در موفقیت هرچه بیشتر در گشایش بازارهای هدف و تحقق اهداف صادراتی شرکت ایجاد می کند.


    سود هنگفت واردکنندگان خودروهای هیوندای و کیا
    شش سال پیش در چنین روزی بررسی‌های گمرک ایران نشان داد که واردکنندگان خودروهای کیا و هیوندای از محل واردات این خودروها بین 30 تا 50 درصد سود می‌کنند.
    گروه هیوندایکیا بزرگترین خودروساز خارجی فعال در بازار خودروهای وارداتی ایران است. همچنین کره جنوبی بزرگترین صادرکننده خودرو به کشورمان محسوب می شود.
    در همین حال بررسی آمار گمرک نشان می دهد که واردکنندگان خودروهای هیوندای و کیا از محل واردات هر دستگاه خودرو به ایران بین 30 تا 50 درصد سود خالص به حسابشان می رود.
    گران ترین خودروی وارداتی در این حوزه هیوندای سنتیننتال است که در بازار بیش از 155 میلیون تومان فروخته می شود. این در حالی است که با احتساب تعرفه 130 درصدی، هر دستگاه از این خودرو به قیمت 120 میلیون تومان وارد ایران می شود. همچنین کیا سورنتو در بازار 95 میلیون تومان قیمت دارد، در حالی که قیمت این خودرو با احتساب تعرفه واردات 51 میلیون تومان است.
    اسپورتیج، موهای، سراتو، سانتافه، سوناتا و جنسیس نیز در بازار به ترتیب حدود 95 ، 113، 61، 88، 82 و 122 میلیون تومان فروخته می شوند، در حالی که قیمت آنها با احتساب تعرفه واردات به ترتیب 45، 64، 30، 53، 47 و 72 میلیون تومان است. به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که از محل واردات هر یک از این خودروها حدودا بین 30 تا 50 درصد قیمت اصلی خودرو، سود خالص به جیب واردکننده می رود.
    http://www.asrekhodro.com/News/18869
    بحران در صنعت خودرو‌سازی اروپا
    شش سال پیش در چنین روزی سازمان صنایع خودرو سازی اروپا اعلام کرد میزان فروش خودرو در بازار اروپا طی ماه ژوئن تنها 2.8 درصد افزایش یافت که پایین ترین رقم در 8 ماه اخیر است. میزان فروش خودرو در بازار اروپا طی ماه ژوئن به پایین ترین حد خود در هشت ماه اخیر رسیده است .
    سازمان صنایع خودرو سازی اروپا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد ، میزان فروش خودرو در 27 کشور اروپایی طی ماه ژوئن با 2.8 درصد رشد به 1.202 میلیون دستگاه رسیده است .
    بر اساس این گزارش میزان فروش خودرو در بازار اروپا در شش ماه نخست 2012 میلادی نیز با 6.8 درصد رشد به 6.644 میلیون دستگاه رسیده است . بر این اساس ، میزان فروش خودرو در بازار آلمان بزرگترین اقتصاد منطقه یورو در این مدت با 2.9 درصد رشد به بیش از 296 هزار دستگاه رسیده است و این رقم در اقتصاد انگلیس نیز با 3.5 درصد رشد به بیش از 189 هزار دستگاه رسیده است .
    بر این اساس میزان فروش خودرو در بازار فرانسه دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو نیز طی ماه ژوئن با 0.6 درصد کاهش به 208 هزار دستگاه رسیده است .
    این گزارش افزود ، اجرای سیاستهای ریاضتی در کشورهای بحران زده منطقه یورو تاثیر منفی زیادی بر فروش خودرو داشته است به طوری که میزان فروش خودرو در ایتالیا با 24.4 درصد کاهش به 128 هزار دستگاه رسیده است و این رقم در یونان نیز با 43.3 درصد افت نسبت به مدت مشابه سال قبل به کمتر از 5500 دستگاه رسیده است . میزان فروش خودرو در بازار اسپانیا نیز در این مدت با 12.1 درصد کاهش به 73 هزار دستگاه رسیده است .
    بر این اساس میزان فروش شرکت فولکس واگن بزرگترین خودرو ساز اروپا در این مدت با 2.8 درصد رشد به 286 هزار دستگاه رسیده است . میزان فروش شرکت پژو سیتروئن که قصد دارد 8 هزار کارمند خود را اخراج و یک کارخانه بزرگ خودرو سازی را تعطیل کند نیز در این مدت با 8.6 درصد کاهش به 148 هزار دستگاه رسیده است . فروش پژو در شش ماه نخست امسال نیز با 13.9 درصد کاهش نسبت به سال قبل به کمتر از 808 هزار دستگاه رسیده است .
    میزان فروش جنرال موتورز و شریک اروپایی آن یعنی اوپل نیز در این مدت با 8.8 درصد کاشه به کمتر از 107 هزار دستگاه رسیده است . این رقم در شش ماه نخست 2012 میلادی نیز با 10.8 درصد کاهش به کمتر از 560 هزار دستگاه رسیده است .
    http://www.asrekhodro.com/News/18871

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو