فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

آغاز تولید آزمایشی دنا در بهمن ماه امسال

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی مدیرعامل سابق گروه صنعتی ایران خودرو گفت: با اتمام فرایند طراحی و مهندسی قطعات و مجموعه های خودروی دنا، فرایند ساخت قالب های تولید انبوه و تجهیزات خطوط مونتاژی آغاز شده است.

آغاز تولید آزمایشی دنا در بهمن ماه امسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، جواد نجم الدین گفت: انجام تمامی فعالیت های فوق در داخل کشور از ویژگی های منحصر به فرد پروژه دناست و این امر صرفه جویی ارزی قابل توجهی را برای این گروه صنعتی در پی داشته است.
    وی افزود: دنا با موتور ای اف 7 و در دو نوع بنزینی و گازسوز به بازار عرضه خواهد شد و به منظور بهره گیری از سیستم کروز کنترل در این محصول، فعالیت های کالیبراسیون موتور و طراحی و ساخت قطعات مرتبط با این مجموعه نیز در دست اقدام است.
    نجم الدین اظهار کرد: در حال حاضر گیربکس دنا دستی است، اما ایران خودرو برای تجهیز این محصول به گیربکس اتوماتیک برنامه دارد.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، سیستم ترمز جلو و عقب در این مجصول را دیسکی عنوان کرد و گفت: با این محصول، سیستم جدید کنترل پایداری خودرو - ای. اس. پی. - به مشتری معرفی خواهد شد.
    وی طراحی مجموعه چراغ های جلو و عقب دنا را نسبت به محصولات جاری، مدرن تر توصیف کرد و گفت: در این بخش نیز از فناوری روز دنیا استفاده شده است.
    نجم الدین افزود: داشبورد، رودری و سایر قطعات تزیینات داخلی دنا نیز با طراحی کاملا جدید و امکاناتی چون سیستم مالتی مدیا و ره یاب با کلیدهای کنترلی روی فرمان به مشتری عرضه خواهد شد.

    http://www.asrekhodro.com/News/18829

    بازگشت خودروسازان به شرایط قبلی با دو هزارمیلیارد تومان تسهیلات
    شش سال پیش در چنین روزی مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا گفت:دو هزار میلیارد تومانی که برای تامین مالی خودروسازان در نظر گرفته شده، تنها برای بازگشت به شرایط قبلی خوب است. نعمت اله پوستین دوز با اشاره به مصوبه دو هزار میلیارد تومانی کارگروه حمایت از تولید برای تامین مالی خودروسازان، اظهار کرد: از این میزان یک هزار میلیارد تومان نصیب هریک از دو خودروساز بزرگ کشور می شود که این عدد برای شروع بازگشت به شرایط قبلی خوب است.
    وی افزود:در حال حاضر شرایط کل کشور به گونه ای است که باید از این نقدینگی استفاده کنیم و سایپا نیز طبق نیاز خود و برای بازگشت به شرایط قبلی به این حمایت مالی نیاز دارد.
    پوستین دوز همچنین در خصوص روند ساخت پلت فرم های جدید این شرکت ، اظهار کرد: دو پلت فرم جدید در سایپا تعریف شده است و امیدورایم بتوانیم در سال های آتی محصولات جدیدی را روی این پلت فرم ها به بازار عرضه کنیم.
    مدیر عامل سایپا حداکثر زمان آماده سازی این پلت فرم ها را پنج سال ذکر کرد و افزود: مراحل تعریف و تطبیق آنها انجام شده است که در کلاس های B و C وارد بازار می شوند و تیراژ آن نیز با گذشت زمان مشخص می شود.
    http://www.asrekhodro.com/News/18841

     

    وضعیت اقتصاد پژو در صورت خروج از ایران
    شش سال پیش در چنین روزی در اوایل سال 91 خبر خرید هفت درصد از سهام پژو فرانسه توسط جنرال موتورز آمریکا این شائبه را به وجود آورده بود که همان اتفاقی که بر سر شرکت کره‌ای دوو در ایران آمد، اکنون قرار است در مورد شرکت پژو تکرار شود. اتفاقی که نتایج آن درنهایت به‌قدری برای فرانسوی‌ها ناخوشایند شده که صدای رییس‌جمهوری جدید آن‌ها را هم درآورده است.
    امروز نیز نمونه همان اتفاق در حال تکرار است و این بار آمریکایی ها خریدار سهام شرکت فرانسوی پژو شده اند که برند آن بیش از 40 درصد بازار خودرو ایران را در اختیار دارد. البته به نظر نمی رسد اتفاق دوو برای پژو تکرار شود و حضور آمریکایی ها اختلالی در بازار ایران ایجاد نخواهد کرد، چرا که صنعت خودرو ایران شرایط 9 سال پیش را ندارد و وضعیت اقتصادی اروپایی ها هم به گونه ای نیست که بتوانند ناملایمتی ها را به راحتی تحمل کنند.

    به فاصله چهار ماه از اتفاق کارخانه وسول و در حالی که هنوز روابط پژو و ایران خودرو دستخوش تغییرات چندانی نشده، بزرگترین خودروساز فرانسه از اخراج 8000 تن از نیروهای کاری خود خبر داد.
    پژو سیتروئن اعلام کرد که قصد دارد یکی از کارخانه های خودروسازی اش را تعطیل کند. افزایش زیان دهی و کاهش فروش، اصلی ترین دلیل تعطیلی کارخانه پژو اعلام شده است. کارخانه پژو در نزدیکی پاریس که بیش از 3000 کارگر دارد، قرار است در سال 2014 تعطیل شود. این برای نخستین بار طی 20 سال اخیر است که یک کارخانه خودروسازی در فرانسه به این شکل تعطیل می شود. همین موضوع موجب نگرانی دولتمردان فرانسوی نیز شده است؛ به طوری که برخی وزیران اقتصادی آن بر حمایت بیش از پیش از این شرکت تاکید کرده و نارضایتی خود را با روند به وجود آمده اعلام کردند.
    به نظر می رسد خروج پژو و از دست دادن بزرگ ترین بازار خودرویی خاورمیانه و البته خدشه دار شدن سابقه این شرکت در ایران همان تحریمی است که این شرکت به انتخاب خود با آن مواجه شده است.
    در سه ماه نخست سال 2008 از 132 هزار خودروی به فروش رفته در خارج از فرانسه 66700 خودرو مربوط به ایران بوده است (بیش از 50 درصد) در حالی که در همین مدت تنها 32000 خودرو در کل اروپا و فقط 9900 اتومبیل در بازار بزرگ چین به فروش رفته است.
    ایران بزرگترین شریک تجاری شرکت پژو سیتروئن در خارج از فرانسه است. این شرکت در ابتدای دهه جاری سالانه 3.1 میلیون خودرو تولید و 5.6 درصد تولید جهانی خودرو را در اختیار داشته است. در برنامه همکاری های مشترک ایران خودرو با پژو مقرر شده بود که تا امسال (1391) شمار محصولات برند پژو در ایران خودرو به 500 هزار دستگاه افزایش یابد که سهم بالایی از محصولات این خودروساز را در بر می گیرد.
    http://www.asrekhodro.com/News/18831

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو