فونیکسریمکسبهتام

در جلسه کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت مطرح شد؛

ثبت بیش از ۱۰هزار تخلف طی دو هفته در رشت

عصر خودرو- سی و ششمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت در حالی برگزار شد که اعضا با اشاره به ثبت ۱۰ هزار و ۵۰۰ مورد تخلف توسط دوربین ها طی دو هفته بر ضرورت فرهنگ سازی تأکید کردند.

ثبت بیش از ۱۰هزار تخلف طی دو هفته در رشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، سی و ششمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک صبح چهارشنبه به ریاست اسماعیل حاجی پور در تالار شورای شهر رشت برگزار شد. در این جلسه رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت با اشاره به راه اندازی مرکز کنترل ترافیک که دوره آزمایشی خود را طی کرده است، از ثبت 10 هزار و 500 مورد تخلف خودورهایی که از رشت تردد کرده اند، طی دو هفته خبر داد.

    اسماعیل حاجی پور با اشاره به آمار ارائه شده از سوی پلیس ناجا، افزود: 60 درصد تخلفات در بازه زمانی 22 شب تا 7 صبح ثبت شده است و این نشان می دهد شهروندان از ثبت این تخلفات هنوز اطلاع ندارند.

    تلاش برای اضافه کردن 110 دوربین ثبت تخلف به مرکز کنترل

    وی در ادامه جلسه ضمن تقدیر و قدردانی از تمامی عوامل راهور کشور، استان و همچنین شهرداری رشت برای راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهر رشت، گفت: یکی از مهم ترین وظایف ما خدمت رسانی به مردم است که باید با تعامل و همکاری به این وظیفه خود به درستی عمل کنیم.

    رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت همچنین با اشاره به اینکه کد گذرواژه این دوربین ها دریافت شده و استانداردهای لازم آن را نیز اجرایی شده است، ادامه داد: در تلاش هستیم تا 110 دستگاه دوربین ترافیکی به این مرکز اضافه شود.

    حاجی پور بر دوری از موازی کاری و کاهش هزینه ها تاکید کرد و از معاونت ترافیک شهرداری رشت خواست تا با پلیس راهور ناجا همکاری و هماهنگی های لازم را داشته باشد.

    وی در ادامه از خرید دو دستگاه ماشین مجهز به دوربین کنترل ترافیک برای ثبت تخلفات در شوارع کم عرض رشت خبر داد و افزود: حضور پلیس در شوارع کم عرض بسیار کارگشا می باشد.

    رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت به آمار پلیس از نخستین روزهای ثبت تخلف نیز اشاره و اظهار کرد: براساس آمار پلیس در نخستین روزهای راه اندازی، 50 درصد تخلف کمتر ثبت شده است.

    حاجی پور با تأکید براینکه دوربین های ثبت تخلفات باید در تقاطع های غیرهمسطح نیز نصب شود، ادامه داد: زیرا شاهد سرعت غیر مجاز در این پل ها نیز هستیم.

    صدور بیش از 1.2میلیارد تومان جریمه

    سرهنگ جعفری معاونت فاوای پلیس راهور کشور در ادامه این جلسه راه اندازی این پروژه را نقطه عطفی در حوزه ترافیکی رشت عنوان کرد و افزود: به عنوان متولی راه اندازی دوربین های ترافیکی در کشور از سال 93 پیگیر زادگاهم اندازی این مرکز در رشت بودم ولی جای تأسف بود که در آنها سال ها عزمی برای راه اندازی این مرکز نبوده و بسترهای آن نیز فراهم نمی شد.

    وی با بیان اینکه تعامل بین بخشی و همکاری خوب شورا و شهرداری در زمینه راه اندازی این مرکز قابل تقدیر است، گفت: در مدت دو هفته از راه اندازی رسمی این دوربین ها 10 هزار و 500 مورد تخلف ثبت شده است.

    سرهنگ جعفری در ادامه با اشاره به اینکه 60 درصد تخلفات از ساعت 22 شب تا 7 صبح ثبت شده است، خاطرنشان کرد: این میزان از آمار نشان دهنده عدم آگاهی شهروندان از وجود این دوربین ها است.

    وی به میزان جریمه های صادر شده برای این میزان از تخلفات نیز اشاره کرد و ادامه داد: یک میلیارد و 200 میلیون تومان جریمه صادر شده است.

    جعفری در ادامه به سایر کارکردهای این دروبین ها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه خودروهایی که عوارض نمی دهند، با این دوربین ها قابل ثبت و پیگیری است.

    وی همچنین ابراز امیدواری کرد با درآمد حاصل از این جرایم، امکانات لازم برای خرید تجهیزات ترافیکی و بازگشایی معابر و سایر موارد تهیه شود.

    سرهنگ حسینی، مشاور کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت نیز در ادامه این جلسه بر لزوم فرهنگ سازی بین شهروندان تاکید کرد تا میزان تخلفات راهنمایی و رانندگی کاهش یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط