فونیکسریمکسبهتام

خبرخوش شهرداری برای رانندگان تاکسی؛

بخشودگی مشروط جرایم معاینه فنی تاکسی‌های فرسوده

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت: تاکسی‌های دارای عمر بالای ده سال می‌توانند تا ۳۱ شهریور ماه امسال، نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند و در صورت دریافت معاینه فنی تا این مهلت، جرایم گذشته آنها در حوزه فرسودگی خودرو و فقدان معاینه فنی، با مساعدت شهرداری تهران بخشیده می‌شود.

بخشودگی مشروط جرایم معاینه فنی تاکسی‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، علیرضا قنادان با بیان اینکه متاسفانه در سال جاری نوسازی تاکسی‌های فرسوده تقریبا متوقف شده است،‌ گفت: در سه ماهه اول سال جاری باید حداقل 2500 خودرو نوسازی می‌شد، اما پس از پیگیری‌های فراوان در طرح ملی نوسازی تاکسی‌های فرسوده، عملا کمتر از 50 دستگاه خودرو نوسازی شده است و وقتی با خودروساز صحبت کنید توقف روند نوسازی را رد می‌کنند؛ چرا که تعداد محدودی پیش فاکتور صادر می‌کنند اما خودرویی تحویل نمی‌دهند.

    قنادان با بیان اینکه همزمان با توقف روند نوسازی ناوگان، مسئله دیگر ما این است که بر اساس مصوبه هیات دولت تاکسی‌های بالای 10 سال فرسوده می‌شوند گفت: برای این دسته از تاکسیرانان خودرویی برای نوسازی وجود ندارد و از طرف دیگر جریمه هم می‌شوند. اما امسال با توجه به اینکه روند نوسازی از اواسط سال گذشته متوقف شده، موافقت معاون محترم حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران را جلب کردیم تا تاکسی های بالای ده سال که می توانند معاینه فنی دریافت نمایند و از لحاظ شاخص‌های مربوط به آلودگی هوا در شرایط قابل قبولی هستند، جریمه نشوند.

    وی افزود: همچنین رایزنی شده است تا برای تاکسی‌های دارای عمر بالای ده سال که معاینه فنی دریافت می‌کنند تا زمانی که دولت و خودروساز به تعهداتشان عمل نکرده‌اند و صف نوسازی وجود دارد، فشاری برای تعویض خودرو ایجاد نکنیم و فعالیت رانندگان تاکسی دارای خودروی بالای ده سال که دارای معاینه فنی معتبر از مراکز تهران هستند، تا زمان نوسازی بلامانع و به اختیار خودشان باشد.

    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این دسته از رانندگان می‌توانند تا 31 شهریور ماه امسال، نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند و در صورت دریافت معاینه فنی تا این مهلت، جرایم گذشته آنها در حوزه فرسودگی خودرو و فقدان معاینه فنی، با مساعدت شهرداری تهران بخشیده می‌شود.

    وی افزود:  براساس آمار موجود حدود 10 هزار راننده تاکسی می توانند از این امتیاز ویژه بهره‌مند شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو