فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصر خودرو»

واردکنندگانی که به سرعت تولید کننده می شوند

عصر خودرو- تاریخ دوباره تکرار می شود و بخش خصوصی فعال در واردات خودرو به کمک اقتصاد مقاومتی ، اشتغال و تولید کشور می شتابد تا بتواند مدل موفقی که در تاریخ صنعتی ایران سابقه داشته را این بار در صنعت خودرو با هدایت دولت شکل دهد .

واردکنندگانی که به سرعت تولید کننده می شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این روزها فعالان اصلی بازار خودرو از گروه اقتصادی گلستان تا گروه آرین و گروه صنعتی رامک خودرو به سرعت در حال ورود به بازار تولید در کشور هستند.
    واردکنندگان اصلی خودرو در کشور به سرعت در حال تغییر هستند تا منابع مالی حاصل از یک دهه فعالیت در این بازار را به اقتصاد و تولید کشور تزریق کنند .
    در این میان  نخستین گروه و پیشتاز این حوزه علاوه بر گروه اقتصادی گلستان که فعلا تولید دو محصول ایران خودرو را در سمنان آغاز کرده تا محصولات اختصاصی خود را ارائه کند ، گروه صنعتی رامک خودرو است . شرکتی که با تغییر از واردات خاکستری به واردکننده رسمی یک مرحله بلوغ تجاری را پشت سر گذاشته بود، به دلیل بهره مندی از مدیران با تجربه صنعت خودرو در حوزه تولید خیلی زود توانست پایه های اولیه تولید را در سال ١٣٩١ با خرید کارخانه سیر وسفر در قزوین  و تجهیز خط تولید کوراندو و تیوولی بنیان گذارد  و سپس با عقد قرارد 7 ساله دیگری که با سانگ‌یانگ یانگ کره جنوبی  تا سال2025 اعتبار دارد قدیمی ترین خودروساز کره جنوبی را در ایران ماندگار کرد.
    تجربه حرفه ای دیگر و کم نظیری که در گروه صنعتی رامک خودرو اتفاق افتاد شکل گیری شرکت مستقل خدمات پس از فروش بود. راه اندازی این شرکت مستقل موجب شد رامک خودرو‌ تمرین ساخت داخل کردن قطعات را آغاز کند و در نتیجه هم اکنون اقلام قابل توجهی از نیاز محصولات سانگ‌یانک با توجه به تیراژ و کیفیت مورد نیاز محصولات موجود این شرکت در بازار از تولیدات داخلی تامین می شود . رامک خودرو به زودی تولید خود را شروع خواهد کرد تا مسیر جدیدی برای حضور واردکنندگان در تولید صنعت خودرو گشوده شود، مسیری که می تواند چراغ راه دیگر وارد کنندگان نیز باشد.
    بعد از گروه صنعتی رامک خودرو و گروه اقتصادی گلستان ، گروه آرین نیز با تملک کارخانه عظیم دویست هکتاری در خمین و عقد قرارداد با میتسوبیشی ژاپن گام محکمی برای تولید خودرو در این منطقه محروم از کشور برداشته است .
    اما عظیم خودرو؛ این شرکت نیز که سال ها در بخش فروش صنعت خودرو ایران مشتمل بر خودروهای ساخت داخل و خودروهای وارداتی تلاش های بی وقفه ای داشته با تملک شرکت زاگرس خودرو آماده تولید محصولاتی با برندهای مختلف است تا رونق تولید را مجدد به شهر بروجرد بازگرداند .
    گروه بزرگ ماموت هم با سابقه بسیار طولانی در صنعت خودرو همزمان با واردات خودروهای فولکس واگن در تدارک زیرساخت های لازم برای تولید برند فولکس واگن است.
    گروه ناصح نیز با مشارکت در بزرگترین قرارداد تولید خودرو در ایران درگیر تولید در صنعت خودرو شده و تلاش های خود برای تولید خودرو در برندهای دیگر را نیز همچنان دنبال می کند .
    در این میان البته از آرمان موتور کویر نیز نباید گذشت، گروهی که با وجود عمر‌ کوتاه در‌حوزه خودرو برنامه ریزی های مناسبی را برای تولد محصولات لوکسژن تایوان انجام داده است.
    اکنون از رامک خودرو که هفت سال است پایش آغشته به گل تولید گشته تا لوکسژن نو ظهور نگاهشان به فضای دیپلماسی و سیاستگذاران صنعتی کشور است که ممزوج بیم وامید است
    باید منتظر ماند و دید آیا این فعالان بخش خصوصی می توانند نویدبخش تولد بازیگری تازه نفس در صنعت خودروی کشور باشند یا همچنان صدای خس خس نفس های پیرمرد پنجاه ساله دولتی این صنعت را باید بشنویم !؟

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو