فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

دلایل کاهش ۳۶ درصدی تولید خودرو در ایران اعلام شد

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی دبیر انجمن خودروسازان ایران با هشدار نسبت به ادامه وضعیت فعلی صنعت خودرو، دلایل کاهش ۳۶ درصدی تولید خودرو در سه ماه نخست سال ۹۱ را تشریح کرد.

دلایل کاهش ۳۶ درصدی تولید خودرو در ایران اعلام شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، احمد نعمت بخش اظهار کرد: عدم ارائه تسهیلات لازم به خودروسازان و به دنبال آن بحران نقدینگی ایجاد شده، مهمترین دلیل کاهش شدید تولید خودرو در کشور است.
    وی با بیان این که بانک ها اصولا تسهیلات درازمدت در اختیار صنعت خودرو قرار نمی دهند، خاطرنشان کرد: 3200 میلیارد تومان از تسهیلات کوتاه مدت اخذ شده از سیستم بانکی نیز در طرح های توسعه ای خودروسازان هزینه شده است.
    نعمت بخش ادامه داد: ما در گذشته به ویژه در چند ماه اخیر بارها نسبت به بروز وضعیت فعلی در صنعت خودرو هشدار داده بودیم که جدی گرفته نشد؛ به گونه ای که در بهار امسال با کاهش 36 درصدی تولید مواجه شدیم.
    دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به این که آیا روند کاهش تولید خودرو ادامه خواهد داشت؟ تصریح کرد: با توجه به بحران نقدینگی مقرر شد 2000 میلیارد تومان در کمترین زمان ممکن در اختیار صنعت خودرو قرار گیرد. انتظار داشتیم در شرایط فعلی به سرعت در زمینه اختصاص این تسهیلات اقدام شود که متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
    وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه تسهیلات 2000 میلیارد تومانی به سرعت اختصاص یابد، به تدریج شیب کاهش تولید خودرو کمتر خواهد شد. در غیر این صورت روند کاهش تولید با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

    http://asrekhodro.com/News/18651

    باید 10 خودروساز داشته باشیم
    شش سال پیش در چنین روزی رئیس سابق سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی گفت: اگر ما به جای دو شرکت خودروسازی بزرگ، 10 بنگاه خودروسازی داشتیم، وضع خودروها و مصرف‌کنندگان ما این نبود.
    بهروز علیشیری همچنین از افزایش 50 درصدی ارزش طرحهای مصوب هیئت سرمایه گذاری خارجی در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد.
    وی گفت: ارزش طرحهای مصوب هیئت سرمایه گذاری خارجی در سه ماه نخست امسال به سه میلیارد دلار رسید، در حالی که ارزش این طرح ها در سالهای 1389 و 1390 به ترتیب 4.3 و 5.3 میلیارد دلار بود.
    وی با بیان این که محور اثربخشی بنگاه ایجاد رقابت است، گفت: به عنوان مثال اگر ما به جای دو شرکت خودروسازی بزرگ، 10 بنگاه خودروسازی داشتیم، وضع خودروها و مصرف کنندگان ما مانند وضعیت کنونی نبود و بهتر می شد.

    http://asrekhodro.com/News/18650

    راه اندازی رشته های فناوری ارشد در ایران خودرو
    شش سال پیش در چنین روزی مقرر شد با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی، رشته های فناوری ارشد (کارشناسی ارشد) در مرکز علمی-کاربردی ایران خودرو راه اندازی شود. غلامعلی دینی، رئیس مرکز علمی- کاربردی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: در راستای رویکردهای جدید مراکز علمی- کاربردی ایران خودرو، طراحی و تدوین رشته های مهندسی فناوری ارشد به منظور انجام مطلوب تر پروژه های کلان به ویژه تربیت و ارتقای دانش نیروهای شاغل در دستور کار این مراکز قرار گرفته است.
    وی افزود: ضمن تشکیل شورای تحصیلات تکمیلی، رشته های مورد نیاز در زنجیره ارزش ساز گروه در شورای مزبور بررسی و در فاز ابتدایی طراحی و تدوین سه رشته مهندسی فناوری ارشد طراحی موتور خودرو، سیستم های مکاترونیکی خودرو و نیز مهندسی کیفیت خودرو مورد تصویب قرار گرفت.
    وی با اشاره به این که عمده این رشته ها برای اولین بار در سطح آموزش عالی کشور توسط مرکز علمی-کاربردی ایران خودرو طرح و پیشنهاد شده است، خاطر نشان کرد: ویژگی و تمایز اصلی مهندسی فناوری ارشد با دوره های کارشناسی معمول در سیستم آموز عالی کشور، مهارت و پروژه محور بودن این رشته هاست، به نحوی که از مجموع 32 واحد درسی 20-18 واحد آن الزاماً عملی و مرتبط با پروژه های تخصصی و گروهی و صرفاً 14-12 واحد آن دروس تخصصی و نظری است.

    http://asrekhodro.com/News/18661

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط