فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه /۱۹ تیر ۹۷

اخبار امیدوارکننده در مجمع خگستر در روز سردخودرویی ها

عصر خودرو- امروز تعداد شرکت‌های معامله شده در گروه خوردو ۲۶ تا بود که از این تعداد ۲۱ شرکت با افت قیمت و ۵ شرکت با افزایش قیمت سهام خود مواجه شدند

اخبار امیدوارکننده در مجمع خگستر در روز سردخودرویی ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» ، امروز شاخص گروه خودرو با کاهش 210.8 واحدی به ارتفاع 15 هزار و 172 واحد رسید و بازدهی گروه 1.3 درصد کمتر شد. حجم کل معاملات گروه برابر 149 میلیون برگه سهم، به ارزش 14.5 میلیارد تومان بود که از این مقدار بیش از 33 میلیون از این حجم را سهام  خساپا  و 31.7 میلیون خزامیا و  26.9 میلیون برگه سهم را خپارس تشکیل می‌داد.
    از سویی در این روز  نمادهای خگستر و خاذین به دلیل تشکیل مجمع متوقف ماندند. در مجمع خگستر به دلیل پایین تر بودن سود تلفیقی از سود شرکت اصلی‌ و الزام به تقسیم سود ده درصدی بر مبنای قانون تجارت، مجمع با تقسیم 10 درصد از سود هر سهم معادل 40  ریال موافقت کرد.
    از طرفی شرکت لیزینگ خودروکار از شرکت های زیر مجموعه خگستر با تغییر فعالیت به نمایندگی فروش محصولات تبدیل شده است. ظرف سه ماه آینده مجمع تغییر اساسنامه شرکت‌های زیرمجموعه برگزار خواهد شد. با افزایش درآمدهای لیزینگ خودروکار، زیان این شرکت کاهش خواهد یافت.  (زیان تلفیقی عمدتا ناشی از این شرکت است).
    امروز علی رغم صف خرید چند قطعه ساز شامل خموتور، ختراک و خلنت جو کلی گروه خودرو منفی متعادل بود، در این میان سایپا سهامداران را برای روز یکشنبه 31 تیرماه به دو مجمع سالیانه و فوق العاده فراخواند که به دhttp://rubika.ir/asrekhodro97لیل عدم تمایل سهامداران به شرکت در مجمع  شاهد افت 2.8 درصدی نماد تا رسیدن به قیمت 794 ریال بودیم. خودرو هم با صفر منفی در قیمت 2,316 ریال معاملاتش را پایان برد.خاور با افت 3.6 درصدی به 526 ریال و خزامیا با کاهش 3.8 درصدی در قیمت 675 ریال قرار گرفتند. همینطور خمحور صف فروش و نماد ورنا در حاشیه 4 درصد منفی بیشترین کاهش‌های قیمتی امروز را داشتند. از سویی خروج نقدینگی جهت عرضه اولیه فردا نیز در منفی امروز بی تاثیر نبود.

    برای اطلاع از جدیدترین اخبار جهان خودرو به کانال عصر خودرو در روبیکا بپیوندید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو