فونیکسریمکسبهتام

با هدف ساماندهی و جلوگیری از واسطه گری در بازار خودرو ارایه شد

پیشنهادهای اتحادیه فروشندگان خودرو به سازمان حمایت

مدیریت بازار خودرو به دست واسطه ها افتاد

عصر خودرو- رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از پیشنهاد این اتحادیه به سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با هدف ساماندهی بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ها خبر داد.

پیشنهادهای اتحادیه فروشندگان خودرو به سازمان حمایت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷:۰۰

    سعید موتمنی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» با بیان این خبر افزود: در نشست مشترک این اتحادیه با این سازمان پیشنهاد شد تا فروش کارتکسی و همچنین امکان صلح در خرید خودروها برداشته شود چرا که این اقدامات می تواند بازار را تا اندازه زیادی آرام کند.
    وی افزود: هرچند شرکت ها اعلام می کنند فروشی، تحت عنوان فروش کارتکسی ندارند اما شواهد گویای امر دیگری است و بررسی روند بازار نشان می دهد هم اکنون یکی از خودروسازان اقدام به فروش کارتکسی خودرو در تعداد بالا می کند که لازم است با اقداماتی مانع از این روند شد. همچنین لازم است سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اقدام به حذف صلح در پیش فروش خودروها کند زیرا با این اقدام ثبت نام کننده خودرو، تحویل گیرنده نهایی با پلاک به نام خریدار بوده و در صورتی که خواستار انصراف باشد، سود مشخص شده را دریافت کند.
    وی خواستار توقف عمده فروشی خودرو شد و گفت: خودروسازان در حالی از توقف عرضه کارتکسی خبر می دهند که هم اکنون خودروهای کارتکسی به تاریح روز در بازار موجود است اما نقطه خروج آن مشخص نیست.
    موتمن با تاکید بر این که در صورت ممانعت از فروش کارتکسی، واسطه گری در بازار خودرو کاهش یافته و یا از بین می رود، اظهار کرد: با شرایط فعلی این امکان وجود دارد که یک خودرو چندین دست چرخیده و در نهایت به نام یک نفر کارتکس شود بر این اساس با توجه به چنین شرایطی، اتحادیه پیشنهاد داده تا ظرف مدت مشخصی نسبت به تعیین و تکلیف این خودروها در تهران و سایر استان ها اقدام شود.
    رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: از آن جا که برخی شرکت های خودروساز از روند فعلی سود می برند، مانع از این اقدام می شوند این در حالیست که حدود 4 سال است نمایندگی ها اقدام به راه اندازی هلدینگ کرده و حتی شاهد بودیم یک خودرو 30 دست چرخیده و یک خریدار حتی اقدام به خرید 500 دستگاه کرده بدون آن که نامی از خریدار به جا بماند و یا مالیاتی پرداخته شود.
    وی در تشریح وضعیت بازار و خرید و فروش ها نیز تصریح کرد: در حال حاضر خرید و فروش در بازار خودروهای وارداتی به صفر رسیده و در خودروهای داخلی نیز، واسطه های شرکت های خودروساز اقدام به خرید عمده کرده و بازار را مدیریت می کنند به طوری که تعیین و تکلیف و تعیین قیمت ها در اختیار آن ها است که جلوگیری از فروش کارتکسی دست این واسطه ها را خواهد بست.
    موتمنی با تاکید بر این که در حال حاضر خریداری برای خودروهای بازار نیست، افزود: در این شرایط پیشنهاد می شود خودروسازان به جای تحویل خودرو با موعدهای طولانی، فروش کوتاه مدت را در نظر بگیرند و با افزایش تولید، تعادل را به بازار باز گردانند.
    رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید کرد: خودروهای 45 تا 60 میلیون تومان باید اختلاف قیمتی در بازار نداشته باشند چرا که در صورت اختلاف قیمت در هر نقطه ای شاهد فساد نیز خواهیم بود . بنابراین لازم است خودروسازان با عرضه زیاد نسبت به کاهش تقاضا اقدام کرده و مانع از اختلاف قیمت بازار و کارخانه شوند.

    نویسنده:میترا ممسنی

    برای اطلاع از جدیدترین اخبار جهان خودرو به کانال عصر خودرو در روبیکا بپیوندید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم