فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل سازمان توسعه تجارت:

در موضوع تخلف واردات خودرو به گمرک هم نفوذ شد

عصر خودرو- مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: همان گونه که در سامانه ثبت سفارش برای ثبت ۳۴ هزار خودرو نفوذ شد در سامانه گمرک نیز این اتفاق افتاد و بیش از هزار و ۹۰۰ خودرو از گمرک ترخیص شد که غیر قانونی است.

در موضوع تخلف واردات خودرو به گمرک هم نفوذ شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، علی علی آبادی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: از 95/10/13 تا 10/22 همان سال بیش از 34 هزار خودرو ثبت سفارش شد و در آن تاریخ سامانه ثبت سفارش به صورت خودکارشناسانه بود.

    وی افزود: این ثبت سفارش ها به صورت غیر فعال درآمده و به معنای آرشیو کردن و دیده نشدن آنها در سامانه است.

    علی آبادی گفت: اگر ثبت سفارش 34 هزار خودرو از آرشیو خارج شود غیر قانونی است.

    وی افزود: همان گونه که در سامانه ثبت سفارش برای ثبت 34 هزار خودرو نفوذ شد در سامانه گمرک نیز این اتفاق افتاد و بیش از هزار و 900 خودرو از گمرک ترخیص شد که غیر قانونی است.

    علی آبادی گفت: در حالی که واردات 6 هزار و 481 خودرو غیر قانونی است برای برخی از آنها چگونگی ایجاد شدنش اشکال دارد اما برای برخی مانند ثبت سفارش اولیه 3 نماینده رسمی این موضوع اصالت داشته اما تمدید آن یا واریز کارمزد غیر قانونی بوده است.

    وی افزود: برخی نیز در دوره توقف ثبت سفارش، واردات خودرو را ثبت کرده اند که غیر قانونی است.

    علی آبادی گفت: این مسئله را با نامه رسمی به سازمان تعزیرات، سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده و گمرک ارسال کردیم و هیچگاه ورود 6 هزار و 481 خودرو و ثبت سفارش 34 هزار خودرو را تکذیب نکردیم.

    وی افزود: سامانه ثبت سفارش بجز خودرو برای 8 هزار تعرفه گمرکی است و بر این اساس اِشکالاتی که در ثبت سفارش ها انجام می شود به حراست و شرکت پیمانکار اعلام می گردد.
    علی آبادی گفت: در جریان این بررسی ها به واردات غیر قانونی 6 هزار و 481 خودرو پی برده شد.

    وی افزود: پیش از 96/4/28 ثبت سفارش های قانونی که 6 ماه اعتبار داشتند وجود داشت و بر این اساس خودروهایی که از گمرک ترخیص می شدند مشخص نبود چه زمانی ثبت سفارش شدند.

    علی آبادی گفت: زمانی که گمرک از ما استعلام کرد رسماً به آنان اعلام کردیم از 4/28 تا 96/10/9 هیچ ثبت سفارش خودرویی انجام نشده است.

    وی افزود: هر کس که از ما مسئله را پیگیری کند شفاف پاسخ می دهیم اما اینکه گفته می شود در نیمه شب سامانه ثبت سفارش باز شد و عده ای ثبت سفارش خودرو کردند تشویش ذهن مردم است زیرا اگر کسی توان نفوذ به سامانه داشته باشد در روز نیز می توانست این کار را انجام دهد.

    علی آبادی گفت: پیش از دستور رئیس جمهور به وزیر صنعت، معدن و تجارت اقدام ها را درباره واردات غیرقانونی 6 هزارو 481 خودرو انجام دادیم و آن را به سازمان تعزیرات اعلام کردیم.

    وی با بیان اینکه من از متخلفان اطلاعی ندارم افزود: در جلسه روز گذشته با بازرسی ویژه ریاست جمهوری موارد را مطرح و اسنادی را برای آنها ارسال کردیم و اکنون مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری مسئله است.

    علی آبادی گفت: فهرست افراد ثبت سفارش کننده 34 هزار خودرو و وارد کنندگان 6 هزار و 481 خودرو را به رئیس کمیسیون اصل 90 ارائه کرده ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط