فونیکسریمکسبهتام

نقشه ایمنی راه های کشور تهیه شد

عصر خودرو- معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: نقشه ایمنی راههای کشور تدوین شده که پس از بررسی در کمیسیون های تخصصی، برای تصویب نهایی به هیات دولت ارائه خواهد شد.

نقشه ایمنی راه های کشور تهیه شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از   روابط عمومی استانداری خراسان رضوی مهرداد تقی زاده روز پنجشنبه در نشست کمیسیون ایمنی، حمل و نقل و ترافیک این استان افزود: این برنامه در 2 محور پیگیری می شود که در گام نخست که عملیاتی و اجرایی است بر جاده ها، خودرو، نیروی انسانی و اصلاح هندسی متمرکز شده ایم.

    وی اظهار داشت: در گام بعدی سیاست گذاری های کلان دنبال شده که در این حوزه یک راهبرد وجود دارد و آن کاهش تعداد ناوگان های مسافری و باری و سوق دادن آن به سمت حمل و نقل ریلی و هوایی است.
    تقی زاده بیان کرد: توسعه حمل و نقل همگانی «انبوه بر» از مواردی است که منجر به کاهش تصادفات و سوانح جاده ای می شود و در این نقشه راه دیده شده است.
    وی تاکید کرد: برنامه ریزی ها در این حوزه باید به گونه ای باشد که پایه تعداد مجروحان و قربانیان سوانح جاده ای، صفر باشد.
    معاون وزیر راه و شهرسازی اقدامات انجام شده در استان خراسان رضوی برای کاهش تصادفات جاده ای را که منجر به کم شدن میزان تلفات شده، قابل تقدیر و ارائه در کل کشور دانست.
    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: به منظور کاهش میزان تصادفات و تلفات جاده ای برنامه ها را در سه بخش ساماندهی و دنبال کردیم که در گام نخست اقدام به شناسایی نقاط حادثه خیز کرده و برای رفع آن برنامه ریزی کردیم.
    محمد مقدوری افزود: در مرحله بعد با توجه به این که با ساماندهی و آسفالت جاده های روستایی آمار تلفات در این بخش در مقایسه با جاده های اصلی افزایش یافته؛ با هدف کاهش آمار خطاهای انسانی، از ظرفیت دهیاران برای آموزش نکات ایمنی استفاده شد.
    وی خاطرنشان کرد: در همین راستا با ایجاد نمازخانه و استراحتگاه، به مبلمان جاده ای توجه ویژه ای شد و حضور موثر پلیس راه در محورها نیز به کاهش تصادفات و تلفات جانی کمک شایان توجهی کرد.
    وی بخش سوم را مشکلات خودروی عنوان کرد که کمیسیون ایمنی نقش چندانی در آن ندارد و باید به سمت ارتقای کیفیت و ایمنی تولیدات داخلی گام برداشت.
    خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو