فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی بورس-خودرو؛

پایان خوش خودرویی ها در هفته ای کم عمق

عصر خودرو- در هفته ای که گذشت بازدهی گروه خودرو ۲ درصدرشد کرد درحالیکه میانگین حجم و ارزش معاملات در مقایسه با هفته قبل ۴۷ درصد کمتر شد.

پایان خوش خودرویی ها در هفته ای کم عمق
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»،  اولین روز هفته جو  کلی گروه مثبت بود در این بین خساپا و خودرو صفر منفی بودند. در طرف مقابل خاذین با رشد 10 درصدی صف خرید 4 میلیونی داشت، خمحور، خموتور، خفنر، خوساز و خکار از دیگر نمادهای صف خرید بودند. همینطور نمادهای ختوقا و ختور حوالی 5 درصد جزو مثبت ترینها بودند.
    یکشنبه به دنبال صف خرید خگستر، آهنگ افت خودرویی‌ها کندتر شد، خودروییها  که شروع بازار جو منفی داشتند در لحظات پایانی بازار به یکباره خگستر صف خرید و پر تقاضا شد و کمی از منفی گروه کاست. در این روز خساپا تا صف فروش شدن پیش رفت گرچه نهایتا موفق شد صف خود را جمع کند، نمادهای دیگر نیز شرایط نامناسبی داشتند ولی در لحظات آخر بازار خگستر به یکباره صف خرید و پر تقاضا شد و کمی از منفی گروه کاست.
    دوشنبه خودرویی ها شروع متعادل مثبتی داشتند اما رفته رفته بر قدرت عرضه افزوده شد درحالیکه نمادهای مهم خودرویی افتهای جزئی را ثبت کردند، تعدادی قطعه ساز با صف خریدهای خود  به گروه جان دوباره دادند.
    روز بعد زیان سهامداران خودرویی بیشتر شد، در این روز عمده نمادهای گروه خودرو به جز چند قطعه ساز منفی بودند تا جایی که نماد خاور در قیمت 55 تومان صف فروش تشکیل داد و نمادهای مهم خساپا و خودرو با افت 2 درصدی به قیمتهای 79 و 231 تومان نزول کردند.
    چهارشنبه خودرویی ها در کف قیمتی پرتقاضا شدند، خساپا در یک ساعت ابتدایی بازار از منفی به صف خرید رسید و نمادهای دیگر را با خود همراه کرد لذا به جز خلنت و خپویش همگی مثبت بودند. در این میان نماد خاور علی رغم اینکه ارزانترین سهم گروه بود نتوانست رشد خوبی ثبت کند که دلیل آن را می توان به زمزمه انتقال سهم به بازار پایه نسبت داد. در انتهای بازار صف سایپا عرضه شد و نهایتا سهم با رشد 4.9 درصدی به قیمت 841 ریال رسید، به نظر می رسد با توجه به عرضه صفها هفته آتی گروه به مدار منفی متعادل خود بازگردد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط