فونیکسریمکسبهتام

سی ان بی سی:

تعرفه‌های وارداتی ترامپ افزایش قیمت خودرو را در پی دارد

عصر خودرو- تحلیلگران آمریکایی افزایش قیمت خودرو در این کشور را در صورت اعمال تعرفه‌های وارداتی بسیار محتمل دانستند.

تعرفه‌های وارداتی ترامپ افزایش قیمت خودرو را در پی دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، سی ان بی سی در مقاله‌ای به این موضوع پرداخت که در صورتیکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به تهدیدات خود برای افزایش تعرفه‌های وارداتی ادامه دهد، باید منتظر افزایش چندین هزار دلاری قیمت خودروهای جدید در آمریکا بود.
    همچنین  این مسئله می‌تواند درباره یک خودروی ساخت آمریکا نیز صادق باشد زیرا به باور تحلیلگران، خودروسازان احتمالا هزینه ناشی از افزایش تعرفه را در میان بخش‌های مختلف توزیع خواهند کرد تا از زیان ناشی از آن جلوگیری کنند.

    خودروسازان از جمله کمپانی‌های آمریکایی در پی افزایش تعرفه‌ خودروهای وارداتی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت که براساس تهدیدات رئیس جمهور آمریکا می‌تواند تا 25 درصد افزایش یابد. کارشناسان، انتظار افزایش متوسط قیمت‌ها در صورت وضع چنین تعرفه‌هایی را بسیار محتمل می‌دانند. با توجه به قیمت کنونی خودروهای جدید، احتمالا اعمال تعرفه 25 درصدی، قیمت هر دستگاه خودرو را در حدود 4 هزار تا 5 هزار دلار افزایش خواهد داد.

    بنابر گفته تحلیلگران، خودروسازان احتمالی نیمی از این افزایش قیمت را به مصرف‌کنندگان تحمیل خواهند کرد. همچنین در صورت افزایش قیمت خودرو در پی اعمال تعرفه وارداتی باید انتظار کاهش چشمگیری در میزان فروش آن را داشت. شرکت خودروسازی مزدا در بیانیه‌ای اعلام کرد تعرفه نوعی مالیات است که مصرف‌کنندگان آمریکایی آن را پرداخت می‌کنند. وضع چنین تعرفه‌هایی قیمت خودروی فروخته شده در آمریکا را، بدون درنظر گرفتن محل ساخت آن، افزایش خواهد داد.

    اتحادیه خودروسازان آمریکا تعرفه‌های وارداتی ترامپ را به زیان اقتصاد آمریکا می‌داند. همچنین شرکت‌های خودروسازی از جمله جنرال موتور و تویوتا درباره کاهش بالقوه فرصت شغلی در صنعت خودروسازی هشدار دادند. آمریکا در حدود 45 کارخانه مونتاژ خودرو در 14 ایالت دارد که هزاران نیروی کار در آنها مشغول هستند. اگر خودروسازان مجبور به کاهش فروش خود در اثر افزایش قیمت‎‌ها شوند یا کمپانی‌های خودروسازی مجبور به کاهش نیروی کار خود شوند قطعا سبب تضعیف کارخانه‌های خودروسازی می‌شود.

    62 درصد آمریکایی‌ها معتقدند که این کشور باید عواقب چنین اقدام تجاری را بر روی مصرف‎‌کنندگان داخلی مدنظر قرار دهد. با این حال 69 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند در این چنین مواردی باید منافع کلی اقتصاد کشورشان مدنظر قرار گیرد.

    رئیس جمهور آمریکا بر خودروهای وارداتی اروپا تعرفه 25 درصدی وضع کرد که موجب نارضایتی بسیار متحدان اصلی واشنگتن شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط