فونیکسریمکسبهتام

تبدیل اتوبوس‌های تندرو به کندرو

وقتی اتوبوسرانی پول می‌گیرد و خدمات نمی‌دهد!

عصر خودرو- شرکت اتوبوسرانی هیچ برنامه قابل قبولی برای بازپس دادن بلیت مسافرانی که موفق به استفاده از خدمات اتوبوسرانی نشدند، ندارد.

تبدیل اتوبوس‌های تندرو به کندرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، پس از دقایقی انتظار اتوبوس مملو از جمعیت از راه می رسد. ازدحام مسافران در اتوبوس به قدری است که به سختی در آن برای پیاده و سوار شدن باز و بسته می شود. منتظر اتوبوس بعدی می مانم، باز دقایقی انتظار تا اتوبوس دیگری برسد، ولی آن هم شرایطی بهتر از اتوبوس قبلی ندارد؛ همه مملو از مسافر هستند. این داستان تکراری هر روز صف های اتوبوس تندرو در مسیرهای پر رفت و آمد تهران است که برای رسیدن به مقصد ناچارند مشقت های زیادی را تحمل کنند. بگو مگوهای زیادی شکل می گیرد؛ برخی از مسافران که گویا به این شرایط عادت کرده اند، هیچ واکنشی نشان نمی دهند و فقط نظاره گر این مشاجره ها هستند. عده ای عجله دارند و به شدت از این وضعیت ناراضی هستند. حتی عده ای ترجیح می دهند از ایستگاه خارج شوند و به شکل دیگری به مقصد مورد نظر خود برسند.

    جوانی که در صف طولانی ایستگاه منتظر بود، می گوید: به دلیل طرح ترافیک در این منطقه نتوانستم با خودروی شخصی به محل موردنظر بروم؛ تصمیم گرفتم از اتوبوس های تندرو استفاده کنم که با حجم زیاد مسافران سرگردان این ایستگاه ها مواجه شدم .

    محور های پر رفت و آمد پایتخت این روزها یا در محدوده طرح های ترافیکی هستند یا به دلیل ترافیک بالا نمی توان با خودروی شخصی در خیابان های اطراف آنها تردد کرد. این مسائل باعث ایجاد صف های طولانی در ایستگاه های وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس های تندرو شده است. مشکل حمل و نقل در تهران مسئله تازه ای نیست. حدود 10 سال پیش خطوط جدید اتوبوس های تندرو در تهران راه اندازی شد اما کندرو شدن اتوبوس های تندرو امروز مشکل مسافران هر روز آن است. اتوبوس ها با فاصله زمانی اغلب طولانی می آیند، ولی شلوغی هر کدام دست کمی از اتوبوس قبلی ندارد. در ایستگاه ها برخی افراد با وجود آن که در صف دقایق طولانی منتظر بوده اند، ترجیح می دهند راه دیگری را برای رسیدن به مقصد خود انتخاب کنند. اما یکی از مشکلات دیگر این است که پرداخت کرایه از تمام ایستگاه های اتبوس تندرو در خطوط 10 گانه فقط از طریق کارت بلیت الکترونیک امکان پذیر است و در ایستگاه ها دستگاه های ثابت کارتخوان نصب شده است که شهروندان کرایه خود را به وسیله آن پرداخت می کنند. در گردش نبودن پول در دست مردم هنگام سوار شدن اتوبوس های تندرو باعث شده است افرادی که به هر دلیلی نمی خواهند سوار شوند و یا از سوار شدن به اتوبوس پشیمان می شوند، دیگر قادر نباشهند ک پول کرایه خود را پس بگیرند.

    یکی از مسافران می گوید: شلوغی اتوبوس ها باعث شده نتوانیم سوار اتوبوس شویم و گاهی مجبوریم از ایستگاه خارج شویم. در این صورت نمی توانیم پول خود را پس بگیریم و چاره ای جز گذشتن از پولمان نداریم. هر هفته حداقل 3 بار این اتفاق برایم می افتد و مجبورم هر روز کارتم را شارژ کنم. هیچ کس پاسخگوی این اتفاق نیست؛ نه مامور ایستگاه و نه مسئولین که رسیدگی کاملی در این زمینه ندارند .

    مامورین کنترل بلیت نیز در این باره می گویند: وقتی مسافران از سوار شدن پشیمان می شوند، دیگر قادر نیستیم پولشان را پس دهیم. بسیاری از آن ها منصرف می شوند و عده ای شاکی. این مشکل بسیاری از شهروندانی است که بیشتر روزها از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

    پیمان سنندجی مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه تمام ایستگاه های اتوبوس مجهز به دوربین مدار بسته هستند گفت: شهروندان می توانند درخواست استرداد پول خود را به شرکت واحد اعلام کنند. شرکت واحد پس از بررسی های لازم از طریق سیستم آنلاین میتواند پول شهروندان را بازگرداند.

    وقتی پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی داد را برخی از شهروندان منتقل کردیم، با حالت تمسخر گفتند: «هزینه مراجعه به شرکت واحد به مراتب بیشتر از 500 تومان هزینه بلیتی است که به ما باز نمی گردد.»

    نکته قابل توجه در اینجا این است که پس گرفتن پول از شرکت واحد موجب هزینه بیشتری برای شهروندان است، اما اتوبوسرانی تهران تنها این راهکار را برای باز پس گیری پول هموطنان ارائه داده است .

    بهرحال مدتهاست اتوبوسرانی پول هایی را از شهروندان اخذ می کند که برای آنها ارائه خدمت نمی کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو