فونیکسریمکسبهتام

تاکسیرانی: با متخلفان برخورد می‌شود

گرمای هوا بهانه‌ای برای تلکه کردن شهروندان از سوی برخی رانندگان تاکسی

عصر خودرو- گرما هوا این روز‌ها بهانه‌ای شده تا رانندگان تاکسی به سوءاستفاده از این شرایط بپردازند و کرایه‌ها را افزایش دهند.

گرمای هوا بهانه‌ای برای تلکه کردن شهروندان از سوی برخی رانندگان تاکسی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها گرمای هوا مردم تهران را کلافه کرده است و آنها برای فرار از گرما و قدم زدن زیر تیغ آفتاب به سمت استفاده از خودروی شخصی، اتوبوس و تاکسی می روند.
    استفاده از خودروی شخصی در ترافیک تهران به صلاح نیست اما مشکلات اتوبوسرانی، مترو و تاکسیرانی موجب می شود که شهروندان علاقه ای به استفاده از این وسایل حمل و نقل عمومی نداشته باشند.

    اتوبوس و مترو با ازدحام جمعیت روبروست و استفاده از آن سختی های زیادی دارد و تاکسی نیز با وجود راحتی استفاده اما این روزها مشکلات خاص خود را دارد.

    در گرمای 40 درجه تهران برخی رانندگان تاکسی با سوءاستفاده از شرایط و نیاز مردم برای فرار از گرمازدگی، کرایه های خود را افزایش داده و یا تنها به دنبال مسافر دربستی می روند.

    در این شرایط تاکسی ها مسافران خطی را به صورت دربستی سوار می کنند و اگر هم به صورت خطی سوار کنند کرایه بیشتری می گیرند اما با وجود دریافت کرایه بیشتر حاضر به روشن کردن کولر برای مسافران نیستند و بهانه گرانی بنزین و تامین سوخت را دلیل روشن نکردن کولر عنوان می کنند. آنها برای روشن کردن کولر طلب اضافه کرایه می کنند.

    اما این در حالی است که به گفته مسئولان سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران نرخ کرایه های تاکسیرانی با احتساب روشن بودن کولر در فصل گرما و بخاری در فصل سرما از سوی شورای شهر تعیین می شود و استفاده نکردن از سیستم های سرمایشی و گرمایشی متناسب با فصل تخلف محسوب می شود و برای راننده تاکسی 2 نمره منفی لحاظ می شود.

    همچنین در بعضی موارد دیگر نیز برخی از تاکسی داران در حال تردد در سطح شهر اقدام به سوار نکردن مسافران می کنند و به اصطلاح صندلی خالی می روند و همچنین اگر در بین مسیر مسافری ببینند به صورت دربستی و خارج از قیمت مصوب تاکسیرانی و شورای شهر اقدام به سوار کردن شهروندان می کنند و کرایه چند برابری را از مسافران طلب می کنند که در همین بین گهگاهی درگیری های لفظی نیز بین مسافران و رانندگان تاکسی بر سر گرفتن کرایه بیش از حد مصوب و درج شده بر روی برچسب تاکسیرانی رخ می دهد.

    در همین رابطه امیر هنجن مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ضمن تاکید بر اینکه افزایش نرخ کرایه تاکسی ها مطابق مصوبه شورای شهر اعمال شده و بر روی برچسب های نصب شده در تاکسی ها موجود است گفت: کلیه تاکسی ها موظف به نصب برچسب نرخ کرایه هستند و تاکسی های خطی در هر جایی که مسافر ببینند موظف به سوار کردن آنها هستند.

    وی تاکید کرد: رانندگان تاکسی حق دریافت وجهی اضافه بر آنچه مصوب شورای شهر است و روی برچسب درج شده، نیستند و اگر این اتفاق رخ دهد، تخلف کرده اند.

    وی در ادامه گفت: 100 هزار تاکسی در سطح شهر در حال فعالیت هستند و طبیعتا مشکلات در این حوزه پیش می آید اما با حضور سامانه های نظارتی در سطح شهر و کنترل و نظارت با متخلفان برخورد خواهند کرد.

    مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تهران در پایان گفت: شهروندان در صورت وقوع هر گونه تخلف جهت طرح شکایت با شماره تلفن 1888 تماس بگیرند و با اعلام تخلف صورت گرفته و طرح شکایت خود شماره پلاک تاکسی متخلف را به ما بدهند تا با آنها برخورد شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو