فونیکسریمکسبهتام

هیوندای موتورز درصدد تصاحب فیات کرایسلر است

عصر خودرو- گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که شرکت خودروسازی هیوندای درصدد تصاحب شرکت فیات کرایسلر است.

هیوندای موتورز درصدد تصاحب فیات کرایسلر است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، چانگ مونگ کو – مدیرعامل شرکت هیوندای – به نظر می رسد که تصمیم گرفته است با بررسی نوسانات سهام گروه خودروسازی فیات کرایسلر (FCA)، در بهترین زمان ممکن بخش قابل توجهی از سهام آن را خریداری کند و بدین ترتیب بتواند صاحب اختیار و سهامدار ارشد این شرکت سودآور و موفق در حوزه خودروسازی شود.

    نخستین بار خبرگزاری آسیاتایمز خبر داد که مقامات شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی به دنبال خرید سهام و بخش قابل ملاحظه ای از گروه خودروسازی فیات کرایسلر (FCA) هستند چراکه بر اساس گزارش های منتشر شده، مدیران و مقامات این شرکت کره ای مدتهاست با مدیران ارشد فیات کرایسلر به مذاکره و گفت‌وگو پرداخته و درصدد تصاحب آن هستند.

    به نظر می رسد که هیوندای در سال جاری یا آینده که سرخیو ماریکونه از جایگاه مدیرعاملی فیات کرایسلر کنار می‌رود می خواهد پیشنهاد خود را ارائه دهد.

    از آنجایی که فیات کرایسلر حضور چندان موفق و پررنگی در کشورهای آسیایی نداشته و از سویی دیگر، هیوندای سهم قابل توجهی در بازار این قاره بزرگ و کهن دارد، بنابراین پیشنهاد هیوندای برای تصاحب بخش اعظمی از سهام فیات کرایسلر گزینه بسیار مناسبی به شمار خواهد رفت.

    از طرفی دیگر با توجه به احتمال تعرفه‌های سنگین واردات خودروهای اروپایی به آمریکا، وجود یک توافق و تفاهم نامه تجارت آزاد میان خودروسازان آسیایی (کره جنوبی) و ایالات متحده آمریکا می تواند واردات و صادرات خودرو میان این دو کشور را با قیمت پایین تر و سهولت بیشتری انجام دهد.

    البته لازم به ذکر است که سرخیو ماریکونه پیشتر نیز برای ادغام با شرکت های دیگری همچون جنرال موتورز، گروه پژو سیتروئن (PSA) و شرکت‌های چینی علاقمندی خود را نشان داده بود.

    در صورتی که هیوندای موتورز با فیات کرایسلر ادغام شوند، با فروش سالانه حدود 11 میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو تبدیل به بزرگترین گروه خودروسازی در جهان خواهند شد که می تواند به سود هر دوی آنها تمام شود.

    گروه خودروسازی فیات کرایسلر یک شرکت ایتالیایی – آمریکایی و چندملیتی است که سرخیو مارکونه رئیس هیات مدیره آن و راهبری این شرکت فعال و موفق را بر عهده دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو