فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور :

"توقف فرآیند اسقاط خودرو" تاثیری در روند نوسازی تاکسی‌ها ندارد

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: نوسازی تاکسی های فرسوده ارتباطی به توقف فرآیند اسقاط خودروهای فرسوده به دنبال ممنوعیت واردات خودرو ندارد ولی موجب کند شدن روند نوسازی تاکسی های فرسوده می شوند.

"توقف فرآیند اسقاط خودرو" تاثیری در روند نوسازی تاکسی‌ها ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، با انتشار خبری مبنی بر توقف اسقاط خودروهای فرسوده به دلیل ممنوعیت واردات خودرو و با توجه به اینکه تاکسی ها هم تقریبا به سن فرسودگی رسیده‌اند و در حال طی کردن فرآیند نوسازی هستند این گمان می‌رود که این توقف در نوسازی تاکسی‌های فرسوده خللی وارد کند.

    مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور دراین باره گفت:اسقاط خودرو تابع واردات خودرو است، قاعدتا وقتی واردات خودرو ممنوع شود محل مصرف برگه های اسقاط تعریف نشده خواهد بود و ارزش ریالی خود را از دست خواهند داد در نتیجه علاقمندی مالکین خودروهای فرسوده برای اسقاط خودروهایشان  نیز کم خواهد شد.

    وی با بیان اینکه اسقاط تاکسی‌های فرسوده از محل اعتباراتی که در قالب قانون بودجه دیده شده و توسط گمرک برای شرکت خودروساز، کارسازی می‌شود، افزود: نوسازی تاکسی‌های فرسوده ارتباطی به ممنوعیت واردات خودرو ندارد ولی می‌تواند موجب کند شدن روند نوسازی تاکسی های فرسوده شود اما اگر محلی باشد که به غیر از گمرک بتوانیم از برگه های اسقاط استفاده کنیم و به موازات طرح گمرک، طرح‌های دیگری در حوزه نوسازی پیش ببریم، سرعت نوسازی بیشتر خواهد شد.

    به گفته مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، از دو طریق می‌توان از گواهی اسقاط استفاده کرد که یکی از آنها از محل گمرک و دیگری مراکز اسقاط خودروها است. از محل گمرک به واسطه اعتباراتی که تعریف شده تا سقفی امکان نوسازی تاکسی‌های فرسوده وجود دارد و اگر از محل دوم یعنی مراکز اسقاط خودرو امکان نوسازی فراهم شود و بتوانیم برگه های اسقاط را در جای دیگر استفاده کنیم که ارزش ریالی نیز داشته باشد، این به ما کمک می‌کند که سرعت نوسازی را افزایش دهیم.

    ضامنی در پایان صحبت هایش اظهار کرد: به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داده‌ایم که این امکان را برای شرکت‌های خودروساز ایجاد کند تا در حوزه حمل و نقل عمومی امکان استفاده از گواهی‌های اسقاط در ادارات دیگری مانند دارایی و... فراهم شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو