فونیکسریمکسبهتام

استاندار تهران:

کامیون های بالای ۵۰ سال نباید اجازه تردد در تهران داشته باشند

عصر خودرو- استاندار تهران گفت: کامیون های بالای ۵۰ سال نباید اجازه تردد در تهران داشته باشند.

کامیون های بالای ۵۰ سال نباید اجازه تردد در تهران داشته باشند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر،  محمدحسین مقیمی پیش از ظهر شنبه در جلسه سامان دهی وسایل حمل و نقل سنگین در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران طی سخنانی ضمن انتقاد از تردد کامیون های با سن بالای 50 سال در تهران، گفت: وسایل نقلیه فرسوده مانند کامیون های فرسوده حمل مصالح، مینی بوس ها و اتوبوس ها و موتورسیکلت ها عامل اصلی ایجاد آلودگی هوای تهران هستند و نباید اجازه تردد به این وسایل داده شود.

    وی با بیان این که خودروهای شخصی سهم زیادی در تولید ذرات معلق کم تر از ٢.٥ میکرون ندارند، افزود: بیشترین سهم آلودگی هوای تهران متعلق به تردد تردد اتوبوس ها و مینی بوس های فرسوده که جابجایی مسافران را به عهده دارد و نیز تردد شبانه کامیون های فرسوده حامل مصالح است.

    نوسازی خودروهای سنگین فرسوده در تهران

    نماینده عالی دولت در استان تهران به طرح دولت مبنی بر نوسازی ناوگان حمل و نقل در کشور طی 3 سال اشاره کرد و گفت: در این طرح 50 درصد از هزینه نوسازی از صندوق توسعه ملی، 30 درصد از طریق تسهیلات بانکی و 20 درصد از سوی صاحبان خودروهای سنگین پرداخت می شود.

    مقیمی بر برخورداری پایتخت از این طرح تاکید کرد و گفت: یکی از دغدغه های من از ابتدای حضور در استانداری تهران، تهران با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند و لذا نباید در استفاده از طرح نوسازی وسایل نقلیه سنگین عقب بمانیم.

    3 هزار و 500 اتوبوس در تهران نیاز به نوسازی دارد

    وی خواستار راه اندازی سامانه ای برای شناسایی کامیون ها شد و گفت: از 6 هزار و 500 دستگاه اتوبوس شرکت واحد، عمر مفید 3 هزار دستگاه به پایان رسیده است و در مجموع 3 هزار و 500 اتوبوس در تهران نیاز به نوسازی دارند، که اولویت ما نوسازی این وسایل است، باید گازوئیل مصرفی خودروهای سنگین در تهران مطابق استاندارد یورو ٤ باشد.

    رییس کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با اشاره به فرسوده بودن بسیاری از اتوبوس های سرویس حمل و نقل کارمندان و کارکنان شرکت های خودروسازی، گفت: سهم شهر تهران برای نوسازی اتوبوس ها 5 هزار و 617 دستگاه و در استان تهران 6 هزار و 405  اتوبوس و در نوسازی کامیون ها در تهران 7 هزار و 240 کامیون کشنده،٤٤۰ کامیونت و 9 هزار و 273 مینی بوس در طی سه سال اجرای طرح است.

    وی گفت: از 5 هزار و 617 دستگاه اتوبوس سهمیه شهر تهران برای نوسازی یک هزار و 250 دستگاه تاکنون قرارداد بسته شده است.

    مقیمی تا 15 مرداد به دستگاه های ذی ربط برای نهایی کردن تصمیمات نوسازی ناوگان حمل و نقل فرصت داد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح معاینه فنی موتورخانه های ادارات و منازل مسکونی اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح دربخش خصوصی منتظر آیین نامه هستیم.

    استاندار تهران خواستار کمک شهرداری و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در این زمینه شد و گفت: باید برای بهینه سازی مصرف دستگاه های موتورخانه ها به دنبال جذب سرمایه گذار باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو