فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر تهران؛

ایمنی سرویس مدارس مستلزم همکاری بین بخشی است

عصر خودرو- عضو شورای اسلامی شهر تهران توجه به مسئله امنیت اجتماعی، امنیت اخلاقی و بهداشت روانی خدمات دهندگان به کودکان و دانش آموزان مستلزم جلب همکاری بین بخشی است.

ایمنی سرویس مدارس مستلزم همکاری بین بخشی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، سید حسن رسولی در هفتادو دومین جلسه شورا و در جریان بررسی طرح ایمنی سرویس مدارس گفت: ایمنی حمل و نقل به عنوان بخش لاینفک حمل و نقل عمومی به شمار می آید اما آنچه باعث ارائه این طرح شده است توجه به مسئله امنیت اجتماعی، امنیت اخلاقی و بهداشت روانی خدمات دهندگان به کودکان و دانش آموزان است.

    وی در قالب پیشنهادی اظهار داشت: تحقق مقاصد طراحان این مصوبه مستلزم جلب همکاری بین بخشی است چرا که در برخی موارد شهرداری فاقد اختیار و مسئولیت برای تامین خواسته ها است.

    عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بر اساس این پیشنهاد علاوه بر اینکه شهرداری مکلف به ارائه لایحه می شود باید در قالب راهکار پیشنهاد خود را به سه محل دیگر نیز در این حوزه ارائه کند.

    رسولی تصریح کرد: از آنجایی که شورای شهر تهران نهاد ملی قانون گذاری نیست، و در این طرح علاوه بر مشکلات ایمنی موضوعات عدیده اخلاقی مورد تائید است خوب است که راهکارهایی برای ورود شورای تامین استان در قالب پیشنهاد ارائه شود.

    وی ادامه داد: صدا و سیما و به ویژه شبکه تهران می تواند با همکاری دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی به تهیه برنامه های آموزشی مستمر و جامعه پذیر اقدام کند.

    عضو شورای شهر تهران آخرین پیشنهاد خود را در قالب قرارداد با پیمانکاران مطرح کرد و گفت: با توجه به مسئولیت قانونی شهرداری در حمل و نقل عمومی می توان شیوه ای ایجاد کرد تا قراردادهای تامین حمل و نقل با پیمانکارانی که صرفا مورد تائید شهرداری تهران هستند، انجام گیرد.

    رسولی گفت: این پیشنهادات می تواند به عنوان مکمل طرح ارائه شده مورد تصویب قرار گیرد.

    احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری به لحاظ قانونی این جایگاه را ندارد که  بتواند شورای تامین استان و یا صدا و سیما را مکلف کند از طرف دیگر ورود شهرداری در انعقاد قراردادهای پیمانکاران مسئولیتی را بر دوش می گذارد که شهرداری را با مشکل مواجه می کند.

    شهربانو امانی، در موافقت با پیشنهادات ارائه شد اما بر ضرورت اقناع کردن همگان برای اجرای این موضوع را مهم ارزیابی کرد و گفت: حتی اگر لازم باشد باید مجلس شورای اسلامی و شورای عالی استانها را در این موضوع درگیر کنیم تا اهداف این طرح تامین شود.

    زهرا نژاد بهرام دیگر پیشنهاد دهنده بود که به وجود 5 هزار دانش آموز توانیاب در شهر تهران اشاره کرد و خواستار توجه شهرداری به این افراد در زمان تهیه لایحه مورد نظر شد.

    احمد مسجد جامعی در خصوص این پیشنهاد به مصوبه شورا برای خودرو ویژه توانیابان اشاره کرد و خواستار توجه به این مصوبه شد.

    در نهایت این دستور جلسه پس از اعمال اصلاحات لازم با رای اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو