فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

خودروسازان برای واردات قطعه از چین مسابقه گذاشته‌اند

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی عضو سابق انجمن قطعه‌سازان از شکل‌گیری مسابقه واردات قطعه به‌ویژه از چین در میان خودروسازان بزرگ داخلی در سال حمایت از تولید ملی خبر داد. محسن رزم خواه اظهار کرد: در حالیکه قطعه سازان در حدود هفت ماه اخیر مطالبات خود را از خودرو سازان دریافت نکرده اند، هیات های کارشناسی از برخی خودروسازان بزرگ کشور به کشورهایی همچون هند و چین برای واردات قطعه سفر می کنند.

خودروسازان برای واردات قطعه از چین مسابقه گذاشته‌اند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، وی با بیان این که عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان در چند ماه اخیر کمبود شدید نقدینگی در این بخش و کاهش تولید قطعه را به دنبال داشته است، خاطرنشان کرد: در این شرایط خودروساز به جای آن که مطالبات قطعه ساز را پرداخت کرده و شرایط عادی برای حفظ تولید قطعات خودرویی را فراهم کند، به راحتی قطعات خارجی را جایگزینی قطعات داخلی که تولید آن ها کاهش یافته می کند، به گونه ای که پولی که باید بابت مطالبات قطعه سازان پرداخت شود، نصیب تولیدکنندگان چینی می شود.
    این فعال صنعت قطعه افزود: در حال حاضر صنعت قطعه دچار افت قابل توجه تولید شده و برخی واحدهای قطعه سازی نیز تعطیل شده اند که در صورت ادامه این روند به تدریج توان تولید داخل به حداقل ممکن رسیده و دوباره به یک مونتاژکار صرف در صنعت خودرو تبدیل خواهیم شد.
    رزم خواه با بیان این که در حال حاضر با توجه به حجم سفارش ها از ایران، برخی از قطعه سازان چینی خطوط تولید کارخانه های خود را تنها مختص به قطعات صادراتی به ایران تنظیم کرده اند، تصریح کرد: روا نیست در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از تولید ملی نامیده شده، واحدهای فعال قطعه سازی کشور تعطیل، کارگران ایرانی بیکار و سرمایه های صنعتگران کشور نابود شود.
    http://www.asrekhodro.com/News/18098

    انحصاری بودن بیمه خودروها نفعی نصیب خودروسازان نمی‌کند
    شش سال پیش در چنین روزی معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت گفت: هیچ نفعی بابت بیمه انحصاری خودروها نصیب خودروسازان نمی‌شود. محسن صالحی نیا گفت: خودروساز موظف است خودرو را بیمه شده به مشتری تحویل دهد و این کار را بر اساس توافقاتی که با شرکتهای بیمه ای دارد، انجام می دهد.
    صالحی نیا تصریح کرد: خودروسازان در قالب تفاهم هایی که با شرکتهای بیمه ای دارند نسبت به بیمه کردن خودروها اقدام می کند.

    وی در واکنش به این موضوع که شرکتهای بیمه ای طرف قرارداد خودروسازان خدمات قابل قبولی ارائه نمی کنند، گفت: شرکتهای خودروساز بر اساس شرایط بیمه ای نسبت به بیمه کردن خودروها اقدام می کنند و هیچ مبلغی بابت بیمه و پلاک کردن به جیب خودروساز نمی رود.
    وی ادامه داد: خودروساز عین پولی را که از مشتری دریافت می کند به شرکتهای بیمه پرداخت می کند و هیچ نفعی در این موضوع نمی برد.
    http://www.asrekhodro.com/News/18104

    سیتروئن جدید برای بازار چین و روسیه
    شش سال پیش در چنین روزی سیتروئن با هدف حضور بیشتر در بازار چین اعلام کرد که قصد دارد نسخه لوکس  C4 را برای این بازار ارایه کند . نسخه لوکس این خودرو برپایه سدان 4 درب ارایه شده است که فاصله محور طولانی تری دارد .
    سیتروئن C4 L با نشانه های یک خودرو لوکس و بنا بر سلیقه مشتریان چینی طراحی شده است.
    علاوه بر برخی تغییرات ظاهری این خودرو با موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر THP ارایه خواهد شد که 170 اسب بخار قدرت خواهد داشت .همچنین یک موتور 1و8 لیتری هم با قدرت 135 اسب بخار برای این خودرو درنظر گرفته شده است . جعبه دنده هر دو مدل نیز 6 سرعته اتومات خواهد بود .
    سیتروئن فروش این خودرو را اواخر سال 2012 در چین و اوایل 2013 در روسیه آغاز خواهد کرد .
    http://www.asrekhodro.com/News/18068

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط