فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

تخلفی در تحویل خودروهای وارداتی صورت نگرفته است

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی مدیرکل سابق دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در واکنش به برخی اظهارات مطرح شده در روزهای اخیر گفت: روند تحویل خودروهای وارداتی به خریداران طبق روال عادی و همیشگی در جریان است.

تخلفی در تحویل خودروهای وارداتی صورت نگرفته است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، شهرام میرآخورلو اظهار کرد: موجودی انبار واردکنندگان به طور مستمر کنترل شده و با تعهدات فروش آن ها تطبیق داده می شود؛ به گونه ای که براساس بازرسی های صورت گرفته مشکل خاصی در این حوزه وجود نداشته است.
    وی ادامه داد: البته در برخی مدل های خودروهای وارداتی مشکلاتی در تامین آن ها وجود داشته که باعث ایجاد تاخیر در تحویل این خودروها نیز شده، اما با توجه به شرایط نمی توان گفت که این مشکلات ناشی از تخلف شرکت واردکننده بوده است.
    میرآخورلو افزود: بنابراین به طور کلی روال تحویل خودروهای وارداتی به خریداران به طور طبیعی در حال انجام بوده و مشکل خاصی در این حوزه وجود ندارد.

    رانت 103 میلیارد تومانی واردات 1000 دستگاه خودرو لوکس
    شش سال پیش در چنین روزی اعلام شد که واردات 1000 دستگاه خودرو لوکس بیش از 103 میلیارد تومان سود نصیب واردکنندگان این خودروها تنها از محل رانت تفاوت قیمت ارز دولتی و آزاد می‌کند. محمدرضا رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره اهدای خودروهای گران قیمت وارداتی (لوکس) به برخی بازیکنان این باشگاه گفته بود که به بازیکنانم ماشین دادم اما بخشی از قراردادهایم را به جایش ماشین دادم. من 1000 دستگاه ماشین قرار است وارد کنم. حالا هر کاری کنم، می گویند دارد از رانت استفاده می کند.
    اگر فرض بر این بگیریم که هر خودروی لوکس وارداتی به صورت متوسط 100 میلیون تومان باشد، مبلغ مورد نیاز برای واردات 1000 دستگاه خودرو 100 میلیارد تومان می شود.
    باتوجه به اینکه خودروهای لوکس هم مشمول ارز دولتی می شوند، حالا میزان رانتی که از محل قیمت آزاد و دولتی ارز حاصل می شود، را به راحتی می توان محاسبه کرد.
    برهمین اساس، برای واردات 1000 دستگاه خودروی لوکس وارداتی - به طور متوسط هر کدام 100 میلیون تومان- با ارز دولتی 1226 تومانی، بیش از 122.6 میلیون دلار ارز مورد نیاز خواهد بود که در صورت هماهنگی با بانک مرکزی از کانال های دولتی، راحت می تواند تخصیص یابد. حال اگر قیمت ارز در بازار آزاد را حدود 1800 تومان درنظر بگیریم، ارز مورد نیاز برای واردات 1000 خودروی لوکس 180 میلیون دلار می شود.

    در این صورت، رانتی که فقط از واردات 1000 خودروی 100 میلیون تومانی نصیب واردکنندگان آن می شود، حدود 57 میلیون و 400 هزار دلار می شود. درصورت ضرب این رقم با نرخ 1800 تومانی ارز در بازار، رقم 103 میلیارد و 320 میلیون تومان به دست می آید که مبلغ کل رانت ایجاد شده از این محل است.
    http://www.asrekhodro.com/News/18053
    هشدار مقامات فرانسوی به اولاند:
    از خودروسازان حمایت نکنی، وارد بحران می شویم
    شش سال پیش در چنین روزی مسئولان و مقامات 60 منطقه فرانسه طی نامه ای از رئیس جمهوری جدید این کشور خواستند به صورت ویژه از صنعت خودروسازی این کشور حمایت کند. در نامه گروه ACSIA به ریاست وزیر دارایی فرانسه خطاب به فرانسوا اولاند نوشته شد که صنعت خودروسازی فرانسه روزهای بسیار سختی را سپری می کند و برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها، دولت باید به صورت ویژه از این صنعت حمایت کند.
    این مقامات خواستار حذف مالیات سنگین آلایندگی دریافتی از کارخانه های خودروسازی شده اند. همچنین این افراد خواستار حمایت دولت از فروش خودروهای کوچک در بازار فرانسه شده اند. بنابر نظر این گروه در جایی که کشور آلمان به عنوان قدرت برتر در کنار کشورهای مرکزی و شرق اروپا کنترل خود را به طرز فزاینده ای بر روی این گروه از تولیدات تسلط گسترده اند ، فرانسه باید برای حفظ حاشیه امنیت خود واکنشی سریع نشان دهد .
    به گزارش رویترز، مقامات 60 منطقه فرانسه هشدار داده اند که در صورت ادامه وضع موجود و بی توجهی دولت ممکن است صنعت خودروسازی فرانسه وارد یک بحران کامل شود.
    http://www.asrekhodro.com/News/18064

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط