فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

شورای رقابت قیمت ۸۵ درصد از خودروهای کشور را تعیین می‌کند

سیل نقدینگی حاشیه بازار خودرو را ایجاد کرده است

عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: ۸۵ درصد خودروهای کشور رقابتی و انحصاری هستند و مورد مصرف عام قرار می‌گیرند که شورای رقابت این محصولات را قیمت‌گذاری می‌کند.

شورای رقابت قیمت ۸۵ درصد از خودروهای کشور را تعیین می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، ولی ملکی در خصوص افزایش قیمت خودرو در بازار ، اظهار داشت: افزایش قیمت خودرو حبابی است و حجوم سیل نقدینگی به این سمت باعث شده تا شاهد افزایش قیمت‌ها به این شکل باشیم، مردم به خودرو به عنوان یک سرمایه نگاه می‌کنند.

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته اعلام کردیم که بازار خودرو طی یک ماهه آینده به ثبات می‌رسد، گفت: اگر تقاضا وجود نداشته باشد عرضه خودرو به میزان قبل است، عرضه خودرو توسط خودروسازان در بازار کنونی با توجه به کشش بازار حتی افزایش پیدا کرده و تولیدکنندگان با نهایت ظرفیت خود تولید می‌کنند.

    کاهش حاشیه بازار خودرو با حذف حجوم کاذب تقاضا

    نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکل بازار در تقاضای کاذب و حجوم نقدینگی به سمت این بخش است، ادامه داد: اگر حجوم کاذب تقاضا وجود نداشته باشد حاشیه بازار کاهش پیدا می‌کند، 85 درصد خودروهای کشور رقابتی و انحصاری هستند و مورد مصرف عام قرار می‌گیرند که شورای رقابت این محصولات را قیمت‌گذاری می‌کند و خودروساز نمی‌تواند بیش‌تر از قیمت تعیین شده محصول تولیدی را به فروش برساند.

    تنها 5 درصد از خودروها کشور وارداتی هستند

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر حاشیه قیمت بازار وجود داشته باشد قیمت 85 درصد از محصولات کشور مشخص است، تصریح کرد: خودروهایی که تابع واردات هستند در بازار اثر گذاری ندارند و میزان آنها در بازار کشور حدود 5 درصد است، واردات خودرو به صورت قطعات به کشور نیز در روزهای اخیر به دلیل مسائل به وجود آمده شیب کاهشی دارد.

    ملکی با اشاره به اینکه خروج آمریکا از برجام باعث شده تا کشورهای اروپایی و آسیایی در زمینه تعاملات خودروسازی با کشور ما دست به عصا حرکت کنند، اضافه کرد: تولیدکنندگان آسیایی و اروپایی مانند گذشته خودرو را به صورت قطعات منفصله در اختیار خودروسازان ایرانی قرار نمی‌دهند در شرایطی که چنین اتفاقی نیز صورت بگیرد در تامین ارزی و گشایش اعتبارها دچار مشکل هستیم.

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه مشکلات ارزی به وجود آمده باعث شده تا واردات قطعات دچار مشکل شود، خاطرنشان کرد: اگر مردم سیل نقدینگی را به سمت خرید خودرو هدایت نکنند، تقاضا کاهش پیدا می‌کند و قیمت‌ها کنترل می‌گردد./

    پایان پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو