فونیکسریمکسبهتام

اروپا به آمریکا در مورد اعمال تعرفه بر خودرو هشدار داد

عصر خودرو- «جرکی کاتاینن» معاون رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که مقام های اتحادیه اروپا به اقدام آمریکا برای افزایش تعرفه بر خودروهای مونتاژ شده در این اتحادیه، واکنش نشان می دهند.

اروپا به آمریکا در مورد اعمال تعرفه بر خودرو هشدار داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه تهدید کرد که جنگ تجاری با اروپا را با اعمال تعرفه های 20 درصدی بر واردات خودروهای مونتاژ شده در اتحادیه اروپا، تشدید می کند.
    همچنین معاون رئیس کمیسیون اروپا گفت: اگر آمریکا تصمیم به افزایش تعرفه های وارداتی گیرد، ما چاره ای جز عکس العمل نشان دادن نخواهیم داشت.
    وی افزود: ما خواستار جنگ تجاری رسمی از طریق توئیتر نیستیم و باید به روند تشدید تنش پایان دهیم.
    به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در جلسه ای که با خودروسازان این کشور داشت، گفت که قصد دارد بر برخی خودروهای وارداتی 20 تا 25 درصد تعرفه وضع کند. وی همچنین از مازاد تجاری خودروهای آلمانی در مقابل آمریکا به شدت انتقاد کرد.
    آمریکا اکنون بر واردات خودروهای مسافربری از اتحادیه اروپا تعرفه 2.5 درصدی و بر کامیون ها تعرفه 25 درصدی وضع می کند. در مقابل، اتحادیه اروپا هم بر خودروهای وارداتی از آمریکا 10 درصد تعرفه می بندد.
    تنش تجاری بین آمریکا با چین، اتحادیه اروپا، مکزیک، کانادا و کشورهای دیگر زمانی آغاز شد که ترامپ تهدید کرد بر واردات فولاد و آلومینیوم به ترتیب 25 و 10 درصد تعرفه اعمال می کند. وی این تهدید را عملی کرد و کشورهایی که تحت تاثیر این سیاست قرار گرفتند، یا تعرفه هایی بر کالاهای آمریکایی وضع کردند و یا به قریب الوقوع بودن اعمال تعرفه بر تولیدات آمریکا وعده دادند.
    اعمال تعرفه ها و پاسخ به آن با تعرفه های تلافی جویانه، نوعی رفتار متقابل در مقررات تجاری جهانی است که در جهت جلوگیری از آن تلاش می شود. اتحادیه اروپا تاکنون از استفاده از عبارت «جنگ تجاری» برای توصیف جنجال کنونی طفره رفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو