فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی انجمن صنعت تایر خبر داد

همکاری تولیدکنندگان تایر با رنو ادامه می یابد

عصر خودرو- سخنگوی انجمن صنعت تایر گفت: با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون یورویی رنویی ها در ایران به نظر می رسد دو شرکت فعال در زمینه تولید تایر که به عنوان واحدهای برگزیده رنو انتخاب شده بودند، همچنان به همکاری خود با فرانسوی ها ادامه خواهند داد.

همکاری تولیدکنندگان تایر با رنو ادامه می یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲:۰۰

    مصطفی تنها در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو » با اشاره به تمایل رنو برای ادامه همکاری با صنعت خودرو ایران اظهار کرد: تجربه دور قبل تحریم ها نشان می دهد که این شرکت اروپایی حتی با محدودیت فعالیت خود در ایران ماندگار شد و سرمایه گذاری انجام شده نیز نشان از تمایل برای ادامه فعالیت ها با ایران است.
    وی ادامه داد: در حال حاضر اگر کسانی که نمیخواهند صنعت خودرو از انحصار خارج شود از مواضع خود کوتاه بیایند، سرمایه گذاری های انجام شده به سرانجام خواهد رسید.
    به گفته تنها، هم اکنون دو واحد تولید کننده تایر که با استانداردهای رنو فرانسه مطابقت داشته اند به عنوان همکار این شرکت انتخاب شده و مشغول فعالیت هستند.
    وی درباره تاثیر خروج آمریکا از برجام بر سرمایه گذاری های مشترک با شرکت های خارجی در صنعت تایر نیز گفت: مذاکراتی با شرکت های کره ای، هندی و چینی با هدف توسعه صنعت تایر آغاز شده بود که همزمان با مطرح شدن تحریم دوباره ایران مذاکرات بدون رسیدن به نتیجه مشخصی مسکوت ماند.
    سخنگوی انجمن صنعت تایر درباره مذاکرات این انجمن با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با هدف اصلاح و افزایش قیمت ها نیز اظهار کرد: این مذاکرات هنوز به نتیجه نرسیده و هرچند که وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت تایر را از فهرست اقلام مشمول قیمت گذاری این سازمان خارج کرده اما با این حال ترجیح این است که این تعامل همچنان وجود داشته باشد.
    وی با تاکید بر این که هنوز به نتیجه ای برای افزایش قیمت نرسیده ایم، تصریح کرد: افزایش قیمت 15 درصدی اعمال شده از سوی واحدهای تولیدی نبوده و از سوی بازار انجام شده است.
    تنها در پایان درخصوص اختصاص ارز 4200 تومانی به این صنعت نیز گفت: برخی از واحدها با هدف تامین ارز مورد نیاز جهت تامین مواد اولیه خود اقدام به دریافت ارز 4200 تومانی کردند که هرچند در صف های طولانی دریافت منتظر ماندند اما با این حال هم اکنون موفق به دریافت شدند که به نظر می رسد با پیشرفت کار، تخصیص بیشتری صورت گیرد.

    نویسنده:میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو