فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر یزد:

قدرت مانور موتورسیکلت‌ استفاده از دوچرخه را محدود کرده است

عصر خودروـ عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: قدرت مانور نامحدود موتورسیکلت‌ها استفاده از دوچرخه را تحت تاثیر قرار داده است.

قدرت مانور موتورسیکلت‌ استفاده از دوچرخه را محدود کرده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حمیدرضا قمی، صبح امروز در نشست آسیب شناسی حمل و نقل عمومی یزد در دانشگاه یزد با اشاره به برخی عواملی که اقبال عمومی مردم از وسایل حمل و نقل عمومی را کاهش داده است، اظهار داشت: به رغم افزایش جمعیت طی یک دهه گذشته، میزان استفاده از وسایل نقلیه عمومی کمتر شده است.

    وی، افزایش موتورسیکلت‌ها را یکی از عوامل کاهش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دانست و بیان کرد: قدرت مانور نامحدود موتور سیکلت‌ها و سرعت بالای آنها سبب شده تا استقبال مردان یزدی از موتورسیکلت بیشتر باشد.

    قمی در مورد عدم استقبال مردم از دوچرخه نیز عنوان کرد: دوچرخه مانند موتورسیکلت قدرت مانور و سرعت ندارد و این امر سبب شده تا مردم استقبالی از این وسیله نقلیه نداشته باشند.

    عضو شورای شهر یزد تاکید کرد: تعداد خودروها، به ویژه خودروهای تک سرنشین در یزد هر روز در حال افزایش است و لازم است در این زمینه چاره اندیشی شود.

    وی، پیاده رو سازی مناسب، افزایش کمی و کیفی وسایل حمل و نقل عمومی نظیر تاکسی و اتوبوس و دسترسی آسان به آنها را از عواملی برشمرد که می تواند در افزایش اقبال عمومی از این وسایل نقلیه موثر باشد.

    عضو هیئت علمی دانشگاه تفت نیز در این نشست، ناامنی دوچرخه سواران را به عنوان مهمترین چالش موجود برشمرد و پروژه پیشنهادی ایمن سازی دوچرخه سواری در استان را مورد بررسی قرار داد.

    مجید تجملیان همچنین به بیان نکاتی در زمینه استفاده از دیوارهای لیزری هوشمند و همچنین متنوع سازی خدمات دوربین‌های نظارتی در جهت ایمن سازی گذرگاه‌های عابر پیاده با توجه به تجربه کشورهایی مانند امارات پرداخته و پیشنهاد کرد: مسئولان استان یزد می توانند طی اقدامی مبتکرانه، استانداردهای جدید در رابطه با  نصب سرعت گیر را تدوین و با رایزنی با سازمان های ملی مربوطه، در جهت اجرای آن اقدام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو