فونیکسریمکسبهتام

با اعلام آمادگی واردکنندگان برای تامین ارز مورد نیاز خود؛

راهکارهای تامین ارز واردات خودرو در هفته جاری نهایی می شود

عصر خودرو- دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از نهایی شدن راهکارهای تامین ارز واردکنندگان در هفته جاری خبر داد و گفت: در جلسه هفته پیش واردکنندگان در کمیسیون زیربنایی دولت، درخواست واگذاری راهکارهای تامین ارز به واردکنندگان مطرح شد.

راهکارهای تامین ارز واردات خودرو در هفته جاری نهایی می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷:۰۰

    مهدی دادفر در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ، با بیان این که مقرر شده تا در این هفته سیاست ها و راهکارهای تامین ارز واردکنندگان از سوی دولت تبیین شود، اظهار کرد: واردکنندگان خود دارای منابع و اعتبار خارجی هستند و می توانند ارز مورد نیاز خود را از روش های دیگری به غیر از ارز حاصل از صادرات فراهم کنند که این موارد در جلسه مشترک با دولت مطرح شد.
    وی با تاکید بر این که اصرار دولت مبنی بر خرید ارز حاصل از صادرات از سوی واردکنندگان خودرو مشخص نیست، تصریح کرد: صادرکننده به امیدی کالای خود را به سطح صادراتی رسانده تا ارز حاصل از صادرات خود را به بیشترین قیمت بفروشد و بیشترین عایدی ریالی را از آن خود کند اما با این اقدام، صادرات نیز از بین خواهد رفت چرا که هیچ انگیزه ای برای صادرکننده باقی نخواهد ماند.
    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: دور از ذهن به نظر می رسد که صادرکنندگان نیز زیر بار قیمت گذاری دستوری ارز حاصل از صادرات بروند.
    دادفر تاکید کرد: دولت در حال حاضر به جای استفاده از اهرم نظارتی و کنترلی غیر مستقیم، خود به صورت مستقیم وارد بازار شده که نتیجه آن، روندی غیر از روند فعلی نخواهد بود این در حالی است که در جلسه مشترک با دولت اعلام و مکاتبات لازم نیز انجام شد که در صورت واگذاری تامین ارز به خود واردکنندگان، احتمال تامین با قیمت به مراتب پایین تری وجود دارد که در این صورت خودرو با با قیمت پایین تری به مصرف کننده عرضه شده و مزیت رقابتی واردکننده افزایش می یابد اما در حال حاضر شاهد هستیم که دخالت دولت کار را به انحراف می برد.
    به گفته وی، روند فعلی در حال حاضر عملیات خود تحریمی است که در صورت رفع آن می توان باقی مشکلات را حل کرد.

    نویسنده:میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو