فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۷۷۹»

اجرای طرح ساماندهی اتوبوس‌ها و کامیون‌های فرسوده تهران آغاز شد

عصر خودرو- با دستور استاندار تهران، طرح ساماندهی اتوبوس‌ها و کامیون‌های فرسوده استان تهران آغاز شد.

اجرای طرح ساماندهی اتوبوس‌ها و کامیون‌های فرسوده تهران آغاز شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران امروز یکشنبه به ریاست استاندار تهران تشکیل شد که در این جلسه مقرر شد، نشست مشترکی با اتحادیه‌های حمل‌ونقل شهری که مسئولیت اقدامات کامیون‌ها و اتوبوس‌ها را برعهده دارند و محیط زیست استان و شهرداری تهران برگزار شود تا بانک اطلاعاتی کامیون‌ها و اتوبوس‌ها برای ساماندهی این دستگاه‌ها انجام شود و نهایتاً نوسازی ناوگان اتوبوس‌ها و کامیون‌ها با بهره‌گیری از بانک اطلاعاتی مشترک میان شهرداری و اتحادیه‌ها محقق شود.

    در این جلسه دو دستور کار درخصوص اجرای طرح ساماندهی کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده در کلان‌شهر تهران و اقدامات انجام‌شده درخصوص شناسایی کانون‌های اصلی تولید بوی نامطبوع در جنوب شهر تهران و مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) مطرح شد.

    در ابتدای این جلسه، کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به تصمیم اتخاذشده در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران در سال 1396 درباره ممانعت دستگاه‌های اجرایی از عقد قرارداد با سرویس‌های جابه‌جایی کارکنان، که فاقد کارت هوشمند و معاینه فنی هستند، گفت: حدود 600 دستگاه خودروی فرسوده کار جابه‌جایی کارکنان دو شرکت خودروسازی در استان تهران را برعهده دارند که باید اقدامات لازم درخصوص این سرویس‌ها انجام شود.

    به گزارش ایسنا، مقیمی استاندار تهران نیز در این جلسه با اشاره به گزارش مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، گفت: همه خودروهای مسافری و باری از جمله اتوبوس‌ها و کامیون‌ها که در سطح شهر تهران تردد می‌کنند مکلف به اخذ کارت هوشمند هستند.

    مقیمی با اشاره به طرح دولت در مورد جایگزینی خودروهای فرسوده، ادامه داد: سهم استان تهران در ورود اتوبوس‌ها و کامیون‌های جدید باید حفظ شود و کامیون‌داران نیز به نوسازی وسایل خود ترغیب شوند.

    وی به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص سهم 70 درصدی اتوبوس‌ها و کامیون‌های فرسوده در آلایندگی شهر تهران، اشاره کرد و افزود: باید از اضافه شدن کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده به ناوگان حمل‌ونقل شهری جلوگیری کنیم که در این حوزه شهرداری تهران در کنترل و نظارت بر حمل بار و همچنین نخاله‌های ساختمانی می‌تواند نقش مهمی را ایفاء کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو