فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک‌ شهرداری تهران‌ مطرح کرد؛

هر پلاک ثبتی‌ محدوده طرح، مجاز به ثبت یک خودرو است

تمکین شهرداری به مصوبه‌ صدور کارت بلیت‌ یکساله‌ خبرنگاری

عصر خودرو- تمکین شهرداری به مصوبه‌ صدور کارت بلیت‌ یکساله‌ خبرنگاری/ هر پلاک ثبتی‌ محدوده طرح، مجاز به ثبت یک خودرو استپورسیدآقایی گفت:صدور کارت‌های مبلغ‌دار برای خبرنگاران لغو شده و کارت‌های مدت‌دار صادر خواهد شد.

هر پلاک ثبتی‌ محدوده طرح، مجاز به ثبت یک خودرو است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محسن پورسید‌ آقایی‌ معاون حمل و نقل و ترافیک‌ شهرداری تهران‌ در هفتادمین جلسه‌ علنی‌ شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز بحث  تفویض‌ اختیارات شرکت واحد اتوبوسرانی‌ به شهرداری در شورای شهر مطرح شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این موضوع به اتفاق آرا‌ رأی آورد‌، زیرا اساس‌نامه‌ای که مصوب و قانون اتوبوسرانی است. مجمع‌ شرکت واحد اتوبوسرانی، شورای شهر تهران است و این از نظر عملیاتی امکان‌پذیر نیست‌ که شورا خود به عنوان مجمع‌ عهده‌دار موضوع باشد و هیئت مدیره را انتخاب کند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک‌ شهرداری تهران‌ با بیان اینکه‌ در گذشته‌ هم شورا تمام اختیارات‌ خود به جز‌ بازرسی را به شهرداری واگذار کرده‌ است، گفت: امروز این بحث‌ مطرح و همه اختیارات شورا به شهرداری واگذار شد.

    وی افزود: در گذشته‌ انتخاب هیئت مدیره‌ و مدیرعامل بر عهده شورا بود و با این واگذاری‌ انتخاب هیئت‌ مدیره و مجمع سالیانه به شهرداری تهران واگذار شد.

    پورسیدآقایی با بیان اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی‌ در گذشته بر اساس قانون تشکیل شده است، تصریح کرد: تا زمانی که‌ این قانون پابرجا است‌، تغییرات هم باید بر اساس قانون انجام شود و این از نظر قانونی این مشکل را دارد که آیا قوانینی را که مجلس تصویب کرده، شورا می‌تواند تغییر دهد یا خیر و قرار شد تا ما اساسنامه‌ پیشنهادی‌ را به شورای شهر بدهیم‌ و اگر شورا نتوانست‌ قوانین مصوب مجلس را تغییر دهد، آن را به صورت یک لایحه‌ به مجلس خواهیم فرستاد.

    پورسید‌ آقایی در ادامه به موضوع انتشار اسامی خبرنگارانی‌ که سهمیه‌ طرح ترافیک دریافت کرده‌اند پرداخت و گفت: ما در خصوص انتشار اسامی خبرنگارانی‌ که طرح ترافیک دریافت می‌کنند، پیشنهاد داده بودیم‌ که اسامی آن‌ها پس از دریافت به صورت رسمی اعلام شود تا از این طریق‌ مانع دریافت‌ سهمیه‌ خبرنگاری توسط افرادی غیر از خبرنگاران شویم‌ و این کار اقدامی بازدارنده‌ در راستای حقوق خبرنگاران بود‌.

    وی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه لیست نهایی شد و آخرین واگذاری‌های سهمیه هم انجام شد، اسامی کسانی که به عنوان خبرنگار سهمیه دریافت کرده‌اند، منتشر خواهد شد و منتظریم‌ که کارهای نهایی واگذاری‌ها که در برخی رسانه‌ها انجام نشده، هر چه زودتر‌ تمام شود.

    پورسید‌ آقایی با اشاره واگذاری کارت بلیت‌ یکساله‌ به خبرنگارانی که طرح ترافیک نمی‌گیرند، گفت: ما پیش از این مقرر کرده بودیم که به متقاضیان‌ کارت‌های اعتباری مبلغ دار بدهیم‌، اما در پی این تصمیم‌ یکی از رسانه‌ها اعتراض‌ کرد که این کارت با مصوبه‌ مغایرت دارد، زیرا در آن تأکید شده که اعتبار کارت‌ در محدوده زمانی یکساله‌ باشد و صحبتی‌ از میزان اعتبار نشده است، لذا چون ما دیدیم‌ این انتقاد درست است، مجبور شدیم‌ سیستم‌ها را تغییر دهیم و برای خبرنگاران کارت‌ تاریخ‌دار بدون سقف اعتبار‌ صادر کردیم.

    وی افزود: ما برای طرح ترافیک‌ بیش از 5 هزار متقاضی‌ داشتیم‌ و البته‌ بیش از 3 هزار و 500 نفر آن‌ها واجد شرایط نبودند،اما چون تقاضا زیاد بود، پیش بینی ما این است که 3 هزار کارت استفاده رایگان از حمل و نقل عمومی به خبرنگاران واگذار شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه در پاسخ به سئوال‌ خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر ناممکن‌ بودن ثبت خودروهای‌ چند خانواده که در ملکی‌ با یک سند در محدوده طرح ترافیک‌ زندگی می‌کنند، گفت: اینکه واحدهایی‌ وجود دارد که چند نفر در آن ساکن هستند و یک سند ثبتی‌ دارند، ما نمی‌توانیم‌ به تک تک‌ آن‌ها ورود کرده و تشخیص‌ دهیم که هر ملک‌ چند ساکن دارد و چرا یک سند دارد، چون یکی از شروط‌ واگذاری این امتیاز به ساکنان‌ این است که آن‌ها قانون‌مدار باشند و عوارض‌ خود را پرداخت کنند و کسی که می‌خواهد از امتیاز سکونت در محدوده طرح استفاده کند، باید عوارض‌ خود را به موقع پرداخت کند و چون عوارض‌ نوسازی روی شماره ملک‌ تعریف‌ می‌شود، ما هم به ازای‌ هر عوارض نوسازی که پرداخت شده باشد، به یک خودرو مجوز خروج از محدوده طرح تا قبل از ساعت 8 و نیم صبح می‌دهیم‌.

    وی با بیان اینکه هفته گذشته شورای اقتصاد طرح نوسازی ناوگان اتوبوسرانی درون شهری و برون‌ شهری را مصوب کرد، گفت: بر این اساس 18 هزار دستگاه اتوبوس‌ درون شهری‌ باید ظرف 4 سال آینده نوسازی‌ شوند و بابت‌ نوسازی هر دستگاه اتوبوس‌ 82 هزار دلار را شرکت‌ نفت از محل صرفه‌جویی سوخت تأمین می‌کند و بقیه‌ آن باید از طریق وام و آورده‌ سرمایه‌گذاران اعم‌ از شهرداری و یا بخش خصوصی تأمین شود.

    پورسید آقایی‌ با تأکید بر اینکه این مصوبه ابلاغ‌ شده است، تصریح کرد: سال اول 5 هزار دستگاه اتوبوس‌ باید‌ نوسازی شود که سهم تهران از نظر ما باید 2 هزار دستگاه باشد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: در بودجه شهرداری پیش بینی کرده‌ایم که 160 میلیارد‌ تومان را در بانک بلوکه‌ کنیم و از محل سود آن وام با بهره‌ پایین به خریداران اتوبوس‌های درون شهری بدهیم و از این محل کار نوسازی 550 دستگاه اتوبوس را تا پایان سال با وام‌های ارزان قیمت انجام دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط