فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن قطعه سازان خودرو:

اهرم فشارهای داخلی قوی‌تر از تحریم خارجی است

سود افزایش قیمت خودرو در جیب دلالان!

عصر خودرو- دبیر انجمن قطعه سازان خودرو با تاکید بر این‌که فشارهای داخلی نسبت به تحریم‌های خارجی، تاثیر بیشتری در افزایش قیمت خودرو داشته‌ است، اظهار کرد: شرکت ایران خودرو و سایپا در حال حاضر با مشکل تامین قطعه مواجه شده‌اند و این به دلیل افزایش نرخ ارز و عوارض گمرک و قوانین بانک مرکزی است.

اهرم فشارهای داخلی قوی‌تر از تحریم خارجی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین، مازیار بیگلو با اشاره به این‌که قطعه سازان نیز برای تامین مواد اولیه‌ای که منشا خارجی دارد مشکل دارند، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی و گمرک با قوانینی که در پیش گرفته‌اند، قطعه سازان و در نتیجه خودروسازان را با چالش جدی رو به رو خواهند کرد.

    بیگلو با بیان این‎‌که این افزایش قیمت از دو ماه گذشته پیش‌بینی شده بود، تصریح کرد: در حال حاضر حاشیه سود ناشی از افزایش قیمت خودرو به جای خودروساز به دلالان رسیده و  این واسطه‌ها هستند که به طور عمد قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

    او اضافه کرد: در واقع افزایش قیمت خودرو ناشی از کاهش عرضه و سفته بازی دلالان در بازار است.

    دبیر انجمن قطعه سازان خودرو درباره تاثیر تحریم بر صنعت قطعه‌سازی توضیح داد: انجمن قطعه سازان و خودروسازان برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌اند تا تحریم اثر چندانی بر کار نگذارد، البته این به شرطی است که گمرک و بانک مرکزی ارز مورد نیاز قطعه‌ساز برای خرید مواد اولیه را تامین کند.

    وی تصریح کرد: فشارهای داخلی به نسبت تحریم‌های خارجی تاثیر بیشتری در افزایش قیمت خودرو و التهاب بازار داشته‌اند.

    بیگلو با بیان این‌که اختلال در روند تولید باعث افزایش قیمت خودرو و قطعه توسط دلالان می‌شود، افزود: مقداری از این تغییر قیمت به دلیل نوسانات ارز و تغییر 35 درصدی قیمت مواد اولیه پایه مثل فولاد و پتروشیمی بوده اما دلیل عمده آن ناشی از سفته بازی در بازار است.

    دبیر انجمن قطعه سازان درباره چشم‌انداز این بازار بیان کرد: اگر گمرک و بانک مرکزی کارشکنی نکنند و تولید به ثبات برسد، می‌توان انتظار کاهش قیمت خودرو و تعدیل آن را داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو